مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طی سه ماهه نخست امسال۵۰۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده است .

مهدی رحمان دوست گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۵۰۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان به میزان ۱۵۷ هزار متر مربع متر مربع مورد شناسایی قرار گرفته است.

در این مدت همچنین به موجب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، ۲۷۷ فقره ساخت و ساز غیرمجاز به میزان ۲۸ هزار و ۶۱۰ متر مربع در اراضی کشاورزی استان قزوین قلع و قمع شد.

 به موجب قانون یاد شده، ماموران یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی می‌توانند در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجار، حین عملیات ساختمانی از ادامه فعالیت متخلفان جلوگیری کرده و اقدام به تخریب و قلع و قمع بنا‌های احداثی کنند.

 در مدت یاد شده همچنین ۲۱ فقره اجرای حکم قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی استان قزوین به میزان سه هزار و ۹۲۰ متر مربع داشتیم که مربوط به پرونده‌های ارجاعی به دستگاه قضایی در خصوص بنا‌های غیرمجاز احداث شده بوده است.

خرد کردن اراضی، ساخت اتاق یا اتاقک، استقرار کانکس، ریختن مصالح ساختمانی و فنس کشی و دیوارکشی از جمله مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی به شمار می‌رود و با آن برخورد می‌شود.

 هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی منوط به دریافت مجوز از مراجع قانون تعیین شده و تحت ضوابط انجام می‌شود.

 اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و آن‌ها را باید به منظور حفظ امنیت غذایی جامعه حفظ کنیم بنابراین صیانت از آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.