مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تداوم واکسیناسیون کرونا در مراکز بهداشت سراسر استان خبر داد.

خانم خیاط زاده گفت: تمامی واکسن‌های موردنیاز برای گروه‌های سنی مختلف در استان آذربایجان شرقی موجود است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون سراسر استان واکسن خود را دریافت کنند.

 علاوه بر مراکز بهداشت سراسر استان، مرکز واکسیناسیون نصف راه تبریز نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تمامی روز‌های هفته و ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ روز‌های تعطیل در خدمت مراجعان است.

به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا مجبور هستیم تا دوز یادآور را تکرار کنیم .

در گروه سنی بالای ۱۸ سال اگر شش ماه از تزریق دوز سوم سپری شده باشد و فرد بیماری زمینه‌ای هم داشته باشد دوز چهارم باید تزریق شود.

کادر بهداشت و درمان و گروه پزشکی و افراد بالای ۶۰ سال در هر شرایطی باید دوز چهارم را تزریق کنند به‌ویژه در شرایط کنونی که این ویروس چندان افزایش نیافته بهترین زمان تزریق است.

برای گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال دوز یادآور نیاز نیست و تنها دو دوز واکسن تزریق می‌شود و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال دو دوز کافی است

وی با اشاره به روند آهسته افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روز‌های اخیر گفت: در روز‌های گذشته اعلام شده است که وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور‌های اروپایی روبه افزایش بوده و سویه‌ جدیدی از امیکرون شروع به انتشار کرده است که در تعداد موارد ابتلا و فوتی تاثیر گذاشته و افزایش یافته‌است.

 پس از انتشار این ویروس در این کشورها، به دلیل رفت و آمد‌ها و وجود شرایط خاص، در ماه‌های آتی نیز احتمال ورود ویروس به منطقه و کشور ما وجود دارد و می‌تواند بر بروز تعداد موارد ابتلا و بستری تایید بگذارد.

 ویروس کرونا همچنان به طور کامل تمام نشده و اتمام آن باید توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شود که نه تنها اعلام نشده بلکه تذکر هم داده شده است که ویروس همچنان وجود دارد و باید شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن همچنان فراموش نشود.

در کشور ما هم در هفته‌های اخیر با روند آهسته و افزایشی موارد ابتلا روبرو هستیم که اگر موارد بستری افزایش یابد شروع موج جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به مردم توصیه کرد در فضا‌های بسته از ماسک استفاده کنند و افراد علامت‌دار نیز در اجتماعات حاضر نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.