تعداد مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آمارهای موجود تعداد موارد سرپایی مثبت بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش این بیمارستان بتدریج در حال افزایش است.

سید جواد حسینی گفت: کرونا تمام نشده است و رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در فضا‌های سر بسته مورد تاکید است چرا که طی ۲ هفته گذشته شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌ایم.

او گفت: ۲۵ درصد از جمعیت کشور هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده و ۳۰ درصد از جمعیت ایران تنها یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ضرورت واکسیناسیون کامل گروه‌های هدف به عنوان یکی از مهمترین راه‌های کنترل و مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در جامعه مورد تاکید است.

او گفت: متاسفانه شاهد عادی انگاری و حذف ماسک در شهروندان هستیم که این موضوع خود زنگ خطری برای شیوع مجدد بیماری و پیامد‌های آن برای مردم و کادر سلامت است.

دکتر حسینی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام مبارک عید قربان و نیز بازگشت حجاج به کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، پرهیز از قربانی کردن خارج از کشتارگاه‌های مورد تایید دامپزشکی خراسان رضوی و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی جهت استفاده از گوشت و محصولات دامی مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.