مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۱۱۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی مدارس استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

 میرعبدی در جلسه مشترک شورای معاونین اداره کل با ادارات سطح استان که با حضور جهان دوست و سجادی ناظران ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش در بستر وب کنفرانس برگزار شد گفت: براساس آمار موجود، ۹۲ هزار نفر موالید سال‌های ۹۴ و ۹۵ باید برای سال تحصیلی جدید در استان ثبت نام کنند.

او گفت: علاوه بر این با توجه شرایط آموزشی نامناسب در دوران آموزش مجازی جمعیتی بیش از ۲۰ هزار نفر نیز به دلیل تکرار پایه و یا بازماندگی از تحصیل امسال وارد مدارس خواهند شد.

میرعبدی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار نفر در پایه اول ابتدایی وارد شوند و حدود ۲۶ هزار دانش آموز استان نیز فارغ التحصیل می‌شوند، گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت دانش آموزی در استان، بیش از ۷۰ هزار نفر در سال تحصیلی آینده به جمعیت دانش آموزی استان افزوده خواهد شد.

او کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی راهمچنان از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش استان عنوان کرد.

به گفته میر عبدی  تا کنون کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی را از طریق نیرو‌های خرید خدمات، برون سپاری و سرباز معلمان برطرف کردیم، اما برای اجرای کامل سند تحول بنیادین و تاکیدات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش استان چاره‌ای جز تامین نیروی انسانی کارآمد و توانمند پیش رو نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان پراکندگی غیرمتعارف روستا‌ها و جمعیت، رشد فزاینده حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ استان، ورود اتباع خارجی به استان و ضرورت تعلیم و تربیت آنان را از عمده مشکلات مطرح در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

جهاندوست ناظر ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه ضمن تقدیر ویژه از تلاش‌های همکاران آموزش و پرورش استان برای تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین، اظهار کرد: در استان سیستان و بلوچستان خدمات آموزشی و پرورشی جهادگونه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار