سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آنچه در تحقیقات مربوط به قتل شیرین ابوعاقله به دست آمده، نشان از شلیک گلوله از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی است.

ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که شلیک به سمت شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره از طرف نیروهای رژیم صهیونیستی بوده است.

طبق گزارش الجزیره، ندپرایس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: هدف ما از تحقیق در مورد شرایط قتل شیرین ابوعاقله جلب رضایت یک طرف به حساب طرف دیگر نیست، بلکه می‌خواهیم واقعیت این حادثه مشخص شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: گلوله‌ای که شیرین با آن کشته شده بسیار آسیب دیده بود و کارشناسان موفق به مشخص کردن منشأ آن نشدند.

او توضیح داد: خلاصه آن چیزی که هماهنگ کننده آمریکا به آن رسیده این است که این گلوله از منطقه حضور نیرو‌های اسرائیلی شلیک شده است.

پرایس گفت: هماهنگ کننده آمریکا اختیار پیدا کرد که هم از تحقیقات فلسطینی‌ها و هم از تحقیقات اسرائیلی در مورد این حادثه اطلاع پیدا کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پایان اضافه کرد: می‌خواهیم فرآِیند مجازات عاملان قتل ابوعاقله اجرا شود تا کشتار خبرنگاران در مناطق درگیری دیگر تکرار نشود.

چندی پیش در پی گزارش سازمان ملل مبنی بر مقصر دانستن رژیم صهیونیستی در به قتل رساندن شیرین ابوعاقله، سخنگوی رژیم صهیونیستی این گزارش را مغرضانه خواند و مدعی شد: «ما به فلسطینی‌ها پیشنهاد دادیم که گلوله‌ای که با آن ابوعاقله کشته شد را به ما بدهدند تا قاتل واقعی مشخص شود، اما آن‌ها پاسخی ندادند که نشان دهنده ملاحضات خاصی است».

شیرین ابوعاقله که به مدت ۲۵ سال در شبکه قطری الجزیره کار می‌کرد، در ۲۱ اردیبهشت بر اثر اصابت گلوله به سرش حین پوشش خبری یورش نظامی صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شهید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار