فاطمی امین گفت: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در اختیار استان ها قرار می‌گیرد و در همان محلی که قانون اشاره کرده صرف می‌شود.

آقای رضا فاطمی امین گفت:  درآمدی که یک فعال اقتصادی از بهره برداری یک معدن دارد، بخشی را تحت عنوان حقوق دولتی باید به دولت بدهد که طبق قانون باید ۱۵ درصد از این مبلغ در همان منطقه ای که آن معدن وجود دارد، هزینه شود.

این قانون سال هاست که وجود داشته، اما اجرایی نمی‌شد به گفته وزیر صمت دلیل عدم اجرا این بود که  این درآمد وارد بودجه کشور  و به مصارف فوری تخصیص داده می‌شد.

او می گوید: برای اولین بار دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این مبلغ را جدا کرد و به تصویب مجلس هم رسید. از امسال این مبلغ وارد خزانه کشور نمی‌شود که صرف تخصیص‌های دیگر شود.

به گفته وزیر صمت، ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در اختیار استان ها قرار می‌گیرد و در همان محلی که قانون اشاره کرده صرف می‌شود.

او گفت: برآورد می شود امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد از حقوق دولتی باشد و ۱۵ درصد آن به مناطق اختصاص می یابد. در مناطقی که معدن است مشکلاتی همچون تخریب جاده‌ها و آلایندگی برای مردم وجود دارد که این رقم این مسائل را جبران می‌کند.

وزارت صنعت به نیابت از دولت حقوق دولتی معادن را دریافت می‌کند که این رقم در سال‌های گذشته به خزانه می‌رفت، اما امسال ۱۵ درصد از این رقم دیگر وارد خزانه نمی‌شود و در اختیار استان‌دار و شورای برنامه‌ریزی استان برای هزینه‌کرد در همان استان اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار