حجت‌الاسلام رئیسی گفت: سرمایه گذاری در زیرساخت های اساسی آنچنان که باید انجام نشده اما مردم به‌زودی نتیجه سرمایه‌گذاری داخلی را مشاهده خواهند کرد.

رئیس جمهور بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم امضای «تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان» بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال را از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: یکی از اهداف و دلایل اجرای اصلاحات اقتصادی فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه در عرصه تولید است.

حجت‌الاسلام رئیسی تحقق هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی را نیز در گرو افزایش سرمایه‌گذاری دانست و افزود: کاری که امروز در نتیجه هم‌افزایی و کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان پیشرانان اقتصاد برای اجرای طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان انجام شده گام اول در ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه در مسیر تولید و رشد اقتصادی است.

رئیس جمهور گام دوم این حرکت را به میدان آمدن بانک‌ها دانست و اظهار داشت: صاحب‌نظران اقتصادی اتفاق نظر دارند که خلق نقدینگی وقتی مایه نگرانی است که به سمت تولید هدایت نشود، ولی اگر افزایش نقدینگی صرف رونق و تقویت بسترهای تولید شود، نگرانی ایجاد نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی یکی از مهمترین بخش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق تولید را بخش نفت و پتروشیمی معرفی و تصریح کرد: اتفاق امروز در انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و فنی، برای اجرای یک طرح بزرگ نفتی، علاوه بر تامین منابع اجرای یک پروژه بزرگ، مصداق بسیج توان داخلی بوده و زمینه ارتقای اعتماد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مردم برای مشارکت در چنین طرح‌های بزرگی را نیز فراهم می‌کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری نیز باید توامان با جذب سرمایه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری باعث رشد اقتصادی خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه را باید در راستای هم‌افزایی منابع و توانمند‌ی‌های داخلی به فال نیک گرفت، گفت: وقتی بانک‌های بزرگ و مورد اعتماد مردم در اجرای چنین طرح‌هایی پای کار بیایند، اعتماد مردم و بخش خصوصی نیز به چنین طرح‌هایی جلب شده و سرمایه‌های خرد و کلان سرگردان در جامعه نیز در مسیر توسعه پایدار کشور به این طرح‌ها جذب می‌شود.

رئیس جمهور اجرای چنین طرح‌هایی را مصداق تلاش برای تحقق شعار سال «تولید، اشتغال، دانش‌بنیان» دانست و افزود: جذب سرمایه‌های کلان و منابع بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای توسعه و پیشرفت کشور، برای مردم اعتماد آفرین و برای دشمنان ناامیدکننده است.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشور اعم از ریل و برق و امثال آن، بخصوص نفت و انرژی، آنچنان که باید انجام نشد، ولی در دولت مردمی منتظر خارجی‌ها نماندیم و لذا مردم نتایج امیدبخش و غرورآفرین این سرمایه‌گذاری‌ها را به‌زودی مشاهده خواهند کرد.

 وزیر نفت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت گفت: یکی از اولین اقدامات وزارت نفت دولت مردمی تدوین برنامه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بود که بر اساس آن مشخص شد در طول ۸ سال نیاز به حداقل ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت داریم.

جواد اوجی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، از مدیریت معاون اول رئیس جمهور در این زمینه نیز قدردانی کرد و افزود: تامین سرمایه گلوگاه توسعه صنعت نفت بود که با دستورات رئیس جمهور و تلاش‌های دکتر مخبر توانستیم توان هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی را در کنار بانک‌ها به میدان بیاوریم تا با تکیه بر اعتبار آنها، بستر جذب سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی در این طرح‌ها نیز مهیا شود..

وزیر نفت اظهار داشت: در گام اول اجرای ۵ پروژه بزرگ برنامه‌ریزی شده است که هر هفته اجرای یکی از آنها آغاز خواهد شد.

این‌ مشروح سخنان رئیس جمهور و وزیر نفت در آئین امضای تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید  به ارزش ۷ میلیارد دلار به عنوان نمونه عینی سرمایه گذاری داخلی بود.

میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی کشور است که در دولت گذشته طرحی برای توسعه آن اجرا نشد اما دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای توسعه آن انجام داده که در بخش کوتاه‌مدت، تاکنون افزایش ۶۰ درصدی ناوگان حفاری و به تولید رساندن ۲۰ چاه از چاه‌های حفاری‌شده قبلی انجام شده است.

در برنامه میان‌مدت، به منظور تکمیل توسعه میدان نفتی آزادگان، شرکت ملی نفت در اقدام جدید به دنبال توسعه هم‌زمان فاز دوم آزادگان شمالی و فاز دوم آزادگان جنوبی با یک کارفرمای واحد و مدیریت یکپارچه مهندسی مخزن است.

در اجرای این طرح برای اولین بار به صورت همزمان از ظرفیت بانک‌های دولتی و خصوصی، صندوق توسعه ملی (بانک‌های ملی، سپه، ملت، پارسیان، تجارت، شهر + صندوق توسعه ملی) و شرکت‌های اکتشاف و تولید داخلی (ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتم، مپنا و پتروپارس) استفاده خواهد شد.

این طرح از لحاظ تامین داخلی منابع مالی با مبلغ ۷ میلیارد دلار، تاکنون بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری چند دولت اخیر محسوب می‌شود.

این طرح همچنین موجب توسعه کم‌سابقه توان تولید داخل در حوزه تأسیسات نفتی و پر کردن ظرفیت خالی سازندگان تجهیزات و پیمانکاران epc و epd خواهد شد.

با اجرای این طرح و در یک دوره هفت‌ساله، تولید نفت میدان آزادگان از ۱۹۰ هزار به ۵۷۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

میدان آزادگان با ۳۲ میلیارد بشکه نفت درجا بزرگ‌ترین میدان نفتی ایران است. این میدان که در غرب رودخانه کارون قرار دارد، حدود ۳ دهه از آغاز توسعه آن می‌گذرد.

منتظر سرمایه گذاری خارجی ها نماندیم

مراسم امضای تفاهم‌نامه ۷ میلیارد دلاری سرمایه گذاری در میدان مشترک نفتی آزادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۶ تير ۱۴۰۱
سرمایه گذاری خارجی در کشور از فاکتورهای افتخارآمیز است بدلیل وجود منابع و کریدورها و اشتغال زایی و امنیت و ...جناب رییسی لطفاً مشاور صحیح بگیرید و یا اصلا در این زمینه مصاحبه نکنید ... تکنولوژی تولید در همه زمینه ها در حال بروزسانی است و اگر استفاده نشود تولید نه تنها قابلیت رقابت نخواهد داشت بلکه احتمال ورشکستگی سیاسی و اقتصادی هم محتمل خواهد بود البته الان هم شرایط نرمالی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
شما سرمایه گزاران داخلی را که با وعده و عید دعوت کردیدو۲ساله گروگان‌گرفتید، حمایت کنید و اعتماد را بهشون برگردانید ،سرمایه گزاری خارجی باشه پیشکش...بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
البته اینکه هیچ آدم عاقلی حاضر نیست در ایران سرمایه گذاری کنه هم بی تاثیر نیست
-
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
درعوض مردم رو به روز سیاه نشوندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ما هم منتظر شما نیستیم ک تورم صفر یا ب ۱ برسونی یادته یا ن؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اگر توانستید سرمایه گذاری را جذب کنید هنر کرده‌اید اشتغال زایی چطور ایجاد میشود
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۰۱:۰۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
جناب ریس جمهور نوسعه مناطق نفتی وگازی که بین بانکها وشرکت نفت بسته شده ابزارهای حفاری ازکجا میخواهید تامین کنید
چنین جرات ندارد بهتان بدهد ساخت دستگاهای حفاری اروپا ویا امریکا وخودمان نتوانسته ایم تولید وبسازیم
اخه چه باید به شما گفت .خدایا خلاف ملت ایران چیست که گرفتار همچی آدمهای شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
واقعا گیر عجب دیوانه هایی افتادیم
زمان روحانی با برجام پمپ های پتروشیمی ستاره خلیج فارس را خریدن و اینطوری داره به ما بنزین میده کلی هواپیما بردن اورهال کردن الان دارن مردم را جابجا میکنند این همه تجهیزات تو صنایع مختلف وارد کشور شد بخش خصوصی الان همون تجهیزات را دست دومش را میلیاردها میخره ! نو محصول را دیگه اصلا نمیتونن واردش بکنند!
مشکل ما اینه که حاضر نیستند حقیقت را بگن و قبول بکنن که هیچ کشوری همه چیز ساز نیست و همه به هم وابسته هستند وقتی ما از زنجیره تامین جهانی حذف میشویم ضررهایی فراتر از آنچه فکر کنیم متضرر شده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
جناب آقای رئیس جمهور سالانه هزاران تن مواد خام بدون فرآوری از کشور به صورت قاچاق و غیر قاچاق خارج می‌شود اگر فقط این اقلام شناسایی شود و در داخل کشور صنایع فرآوری آن در همان استان‌هایی که بیشترین تولید مواد خام را دارد البته با جانمایی کارشناسی بیشترین سود عاید استان‌های مرز نشین خواهد شد و مشکل اشتغال نیز تا حدود زیادی مرتفع می‌شود اگر همین کار را انجام بدهید برای دوره اول ریاست جمهوریت کفایت می‌کند. برای مثال خروج پوست دام بدون تبدیل به چرم، خروج انواع سنگ و مواد معدنی و نفتی خام در کشور حاکمان دارد به کشورهای عربی بصورت خیلی علنی انتقال پیدا می‌کند حاکمان را هم به تاراج دادین البته این در دولت قبل هم بسیار رواج داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
بجای اینکارا فکری بحال ۵ میلیون مهاجر افغانی بکنید به اندازه ۵ استان ایران جمعیت دارن چرا عقلتونو بکار نمیبرید
اینا سالیانه دومیلیون تن گندم
میلیونها لیتر سوخت یارانه ای
۱۰۰ هزار معلم با بودجه عمومی
وهزاران جور معضل امنیتی و بزه کاری به کشور تحمیل میکنن
واسه خودمون آب و سوخت و غذا و ارز نداریم چه برسه اینهمه مهاجر
هرچی نخبه مالی و علمی کشوره میره خارج
اونوقت تفاله های طالبان میان ایران
بخدا قسم‌مملکت ارث پدری هیچکدومتون نیس که چوب حراج بهش زدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
دیدن جمعیت کشور داره کم میشه اینطوری دارن جبران میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آره خب از جیب مردم برداشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ تير ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
هیچ وقت اما ر در ست نیست شاید بیست درصد دربارشد به آن هم مطمن نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خارجی ها تمایلی برای سرمایه گذاری نا امن در ایران ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
اللهم عجل لولیک الفرج از دست سیاست مداران ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خداحافظ ازدواج رو در این دولت بیشتر متوجه شدم که راسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دوره اقای رییسی فقر بیشتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دولت محبوب ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دولت معیوب ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
چرت نگو مومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
خیلی محبوب جان تو تو ایران بد تر از ریسی کسی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
کی گفته محبوب ملت با ایی گرونی ۱۰۰۰ درصدی لابد محبوب خودت فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
دوستان چیزی نگید بهش قطعا از بر این دولت حساب بانکیاش خوب پر یا با پارتی جایی افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دولت کم اقدام مثبت نداشت
از قطع نشدن برق تا این موقع از سال که نشون از مدیریت داره تا
آزاد سازی سواحل، هدفمندی یارانه‌ها و قطع دست دلال ها و آزاد شدن واردات خودرو، همه و همه نشان از عزم جدی دولت برای حل مشکلات داره، حالا این وسط یه سریا که دارن میبینن دیگه مثل قبل نمیتونن به مردم فشار بیارن با کارهاشون، جیغشون در میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
برو بابا برق بلطف یک سوم شدن نرخ بیت کوینه
ماینرها صرفه اقتصادی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یارانه زیر ۳۰۰ روغن نیم میلیونی ؟؟؟؟؟ دولتی ک ب اندازه صدسال یشبه گرونی نصیب مردم کرد ؟؟؟ دولتی ک سفره مردمو خالی کرد ایکاش هر روز قحطی برق بود ولی روغن وبرنج لبنیات مرغ و..... ویارانه ۴۵ تومتی بود ولی اجناس ب قیمت پارسال بود لعنت ب دولت سیزدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
من که از عملکرد دولت کاملا نا راضی هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
دمت گرررم منم کی راضی هس همه ناراضین از کامنتا مشخص یسال نشده مردم ازش نفرت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
اره دقیقا
چون جیب مردم رو زدید واسه سرمایه گذاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
انتخابات دور بعدی دیدنیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بااین وضعی که توبرای مردم ایران درست کرده ای خارجی جماعت که هیچ ایرانی هم سرمایه خودش راازایران خارج میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
میشه بفرمایید صنعت نفتی که حدود یکصد میلیارد دلار به سرمایه گذاری و دانش خاص که در کشور هر دو مورد وجود ندارد را از کجا تامین کرده آید !؟ لطفا کلی گویی نکنید و بطور خاص صحبت کنید البته باید وزرای شما اطلاع رسانی کنند که سایلنت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
شماره حساب بدیم؟
سود میلیاردیش با مردم تقسیم کنید؟
یا ما فقط تو ضرر و بدبختی با شما شریکیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دوغ 15 تومنیwww.اول شد 18 و امروز گرفتم27تومن . یعنی دیگھ اب دوع خیارم نمیشه خورد دست دولت درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
قبلا قیمت ها آسانسوری بالا می رفت بعد شد موشکی حالا نمی دانم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رییسی جون دوست داریم... تنها رییس جمهور مردمی که تا حالا ایران به خودش دیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۴ تير ۱۴۰۱
با یک بخش حرفت کامل موافق هستم تنها رئیس جمهوری هست که کمتر از یک سال به اندازه 16 سال گند زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مرد، مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۵ تير ۱۴۰۱
اره از ی لحاظ تنها رئیس جمهوری ک دیدیم چون ظالمترین رئیس جمهور تاریخ ایران خواهد موند تنها رییس جمهوریه ک تو عرض ۹ ماه ۹۰۰ برابر همچیزو گرون کرد لعنت ب خودشو یارانه ش پول ی روغن نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
V
۲۱:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
شما جلو فرار سرمایه و دزدی ها رو بگیرید.
سرمایه گذاری خارجی پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
دروغگوووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
اتفاقاً ما مردم ایران امروز وخودمان را میبینیم ۵سال دیگه به همین بنزین وسوخت وابسته میشویم وباید از این طرحها بیشتر انجام بشود تا نیروی کار وتولید باعث رونق اقتصاد بشود حالا یک سوال ۴۰ را بیهوده گذراندیم این ۵ سال هم روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
پول گندم کشاورزان را پرداخت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ریسی جان گرونی ابو برق و مالیات از کارتخوان گرونی اجناس و حذف ارز همه اینا جیب دولت انقلابی شما رو پر کرده حتی از زمان روحانی که ترامپ سر کار بود بیشتر نفت میفروشید تا مردم هستند جیب شما پر کنند نیاز به سلام سازی اقتصادی نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
درود به شرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خارجی ها که اگر قدمی بر دارند به فکر منافع خود هستند شما هم که بد تر از خارجی ها نسبت به مردم وملت خود
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۲۰:۱۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
گرانی را پیدا کردم در اخبار بگید
پدرم برای ۵ میلیون ۱ ماه کار کرده اما موبایل فروش در عرض ۱۰ دقیقه با فروختن موبایل s22 آخرین سیستم ۵۱ میلیون به دست میاورد پس عدالت نداریم که ارزانی نداریم همه بدانند حقیقت فهمیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آفرین دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
شرافت داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۰:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
جیب مردم هست که. لازم به سرمایه گذاری کفار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
منتظر سرمایه گذاری خارجی ها نماندیم
پول ها را از جیب مردم خودمان بیرون کشاندیم
بازار را رها کردیم و هرچه پول هم آمد داخل
قیمت ها پراندیم و به کارمندان دولت خوراندیم
با اسم جراحی اقتصادی چه ها که نکردیم
با وعده و وعید مردم را سر جایشان نشاندیم
یک سال گذشت و یک سال دیگر و سال ها
ما همچنان در اول وصف تو و یارانت ماندیم ...

رئیسی ای رئیس عدالت پیشه ی راستگو؛
ما هر روز پول را به دنبال کالای با قیمت جدید دواندیم
اما نشد و نرساندیم
نگفتی؟
ندیدیم؟
نخواندیم!
نخواستی!
نکردید!
نماندیم.
Iran (Islamic Republic of)
ممرضا
۱۹:۴۱ ۱۴ تير ۱۴۰۱
البته ۷سال دیگه کامل می شه که می شه واسه شروع دو دولت بعدی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
خدایاورت باشه رئیس جمهورعزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۵ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۴۰...۱۹ خدا نکنه ...خدا بزنه تو کمر کسیکه قدرت خرید همچیزو از مردم گرفت خدا بزنه تو کمر کسیکه قدرت خرید ی مرغ هورمونی از مردم گرفت لعنت ب تو وامثال وطرز فکرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
وقتی دولت بی اعتماد جیب مردم رو تو بازار سرمایه خالی میکنه و. مردم رو بی اعتماد کرده و جیب مردم شده قلک دولت دزد همین میشه مگه نادان هستند بیان ایران یرمایه گذاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۵ تير ۱۴۰۱
این احسنت البته از لحاظ ادبیات فارسی صنعت ایهام است! معنای آن برای عاقلان واضح است.
خصوصا در حالی که تمام کشورهای دنیا برای جذب سرمایه خارجی در سنگلاخ هم سینه خیز می‌روند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ازوضعیت بورس می توان متوجه رشداقتصادی شد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
آفرین بخاطر همون هم دلار شد سی و سه هزار تومان علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
رییسی دروغ گو حاصل وعدهات کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۴ تير ۱۴۰۱
نخواستند بیایند که سما منتظر بماندید
Iran (Islamic Republic of)
. .
۱۸:۳۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بعد از دیدن تصویر در ماه رییس جمهوری رییسی دومین امر محالترین بود در هزاران امرمحال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بهتره نمونی
وگرنه موهات مثل دندونات سفید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
تا جیب مردم هست سرمایه گذار میخای چکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ققط مردم ایران را بیچاره کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
مردم ایران یکی مثل روحانیومی‌خوان که جیبشونو توروز روشن بزنه بعد بگه من خبر نداشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۵ تير ۱۴۰۱
یه زمان میگفتن احمدی نژاد بد بود
روحانی اومده آواربرداری کنه«««۴ سال»»»
بعد هم گفت حالا ریل گذاری«««۴ سال»»»
ایشون هم که می فرمایند در حال پرداخت بدهی قبلی ها هستند
چند سال هست؟
وعده های قبل از ریاست کجا میره؟!
از کجا میاد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
بله همبن سرمایه داخلیا برای سوزوندن کفایت میکنه
آخرین اخبار