فرماندار همدان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به طرح‌های هادی روستایی این استان خبر داد.

محمدعلی محمدی گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های هادی روستایی در این شهرستان اختصاص یافته است که این میزان صرف اجرای طرح در ۲۳ روستا خواهد شد.

امروز بزرگداشت روز دهیاری و شهرداری‌ها در روستای امزاجرد شهرستان همدان برگزار شد.

او گفت: در همین ارتباط و برای بهسازی روستاها، دولت، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ترتیب با تامین قیر رایگان، زیر سازی و اجرای عملیات همکاری مستمر و فعال دارند.

محمدی گفت: آبرسانی پایدار با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی یکی از اولویت‌های اصلی در حوزه خدمات روستایی این شهرستان است.

به گفته او؛ در این زمینه با ایجاد مجتمع‌های آبرسانی و حفر چند حلقه چاه به صورت متمرکز در قالب این مجتمع، آب مصرفی و موردنیاز روستا به صورت بلندمدت و پایدار تامین می‌شود.

محمدی گفت: برهمین اساس سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان همدان هزینه شد و درحال حاضر شمار کمی از روستا‌ها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند که تامین آب این مناطق نیز با تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

او گفت: سند راهبردی پنج ساله موضوع آب شهرستان نیز با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان تهیه و تدوین شده است.

فرماندار شهرستان همدان با تاکید بر وجود پیوست فرهنگی برای اجرای طرح‌های هادی روستایی، گفت: در این طرح‌ها موضوع مهم اشتغال و معیشت مردم نیز باید دیده شود چراکه پیوست فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در اجرای این طرح‌ها موجب دلگرمی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

او گفت: ایجاد اشتعال روستایی مهم‌ترین اولویت مدیران اجرایی در استان و شهرستان است و روستا‌های شهرستان همدان دارای ظرفیت گسترده‌ای در حوزه‌های هنر‌های سنتی و صنایع دستی، تولید و فراوری محصولات کشاورزی دارند که باید از این قابلیت‌ها برای ایجاد شغل پایدار و توسعه روستا و بهبود شرایط اقتصادی روستاییان استفاده بهینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.