مدیرعامل آب وفاضلاب کشور گفت: عقب ماندگی تاریخی در مخازن آب البرز وجود دارد و با بررسی مشکلات، تاب آوری شبکه‌های آبی و مخازن استان افزایش می‌یابد.

آقای جعفری گفت: بررسی منابع آبی بخصوص آب شرب البرز از محور‌های اصلی سفر به این استان بود و با توجه به عقب ماندگی تاریخی که در مخازن آب استان البرز وجود دارد و و با بررسی مشکلات در صدد هستیم تاب آوری شبکه‌های آبی و مخازن البرز افزایش یابد.

او گفت: طرحی با عنوان جهاد آبرسانی در سطح کشور درحال انجام است که در سطح کشور ۷۱۰۰ روستا توسط سپاه پاسداران، ۳۰۰۰ روستا توسط بخش خصوصی و ۵۰۰۰ روستا توسط خیرین آبرسانی درحال انجام است و با همت همکاران در شرکت آب و فاضلاب در سه ماهه گذشته ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و پیش بینی میکنیم در استان البرز نیز تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از نعمت آب شرب در چندماه آینده بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای پساب‌ها در سطح کشور باید برنامه ریزی جدی انجام شود و بخش صنایع به جای استفاده از آب‌های زیرزمینی و شرب ازپساب‌ها استفاده خواهند کرد و این امر موجب افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و همچنین جلوگیری از آلودگی این آب‌ها خواهد شد و صنایع نیز با استفاده از پساب‌ها کمبودی را در منابع آبی احساس نخواهند کرد و. از موهبت الهی آب در کشور بیش از گذشته بهره خواهیم برد.

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.