طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای اهدا به نیازمندان این استان در قالب پویش «نذر غدیر» آغاز به کار کرد.

دبیر ستاد مردمی غدیر همدان گفت: این نهاد پویش نذر غدیر را با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان و نصب پرچم بر سر در منازل و مغازه‌ها به‌مناسبت عید غدیر برگزار می‌کند.
مهدی صلواتیان گفت: ترویج فرهنگ علوی و تعظیم شعائر مذهبی از دیگر اهداف اجرای این طرح خودجوش و مردمی است.

او گفت: اساس این پویش تکیه بر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) است که می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر (ص) و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.»

 افرادی که تمایل دارند در این پویش شرکت کنند می‌توانند وجه نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۱۳۰۳۷۰۷۱۸۴ واریز و در این امر مشارکت کنند.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان از پیش بینی نصب پرچم با مضمون حضرت علی (ع) بر سر در منازل و مغازه‌ها خبر داد و گفت: راه اندازی پویش هر خانه یک پرچم، تحول چشمگیری برای زیبایی بصری این استان در روز عید غدیرخم فراهم کرده است.

بنیاد بین‌المللی غدیر در سال ۷۶ تاسیس شد و سال ۸۶ نمایندگی این بنیاد در استان شکل گرفت.

نور افشانی، اطعام و افطار، زمینه سازی آزادی زندانی، توزیع نان رایگان، تهیه جهیزیه، چهارپایه خوانی، پویش وقف غدیر، راه اندازی کاروان موتور و دوچرخه سواری، برگزاری مسابقه دلنوشته و نهج البلاغه خوانی، خطبه غدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده از عید قربان تا غدیر امسال است.

صلواتیان گفت: عید غدیر امسال با بهره گیری از توان و ظرفیت گروه‌های تعزیه برنامه‌هایی در ۱۱۰ موکب در ۱۱۰ محله برگزار و در دهه امامت به مدت ۱۰ روز برگزاری برنامه‌هایی توسط هیات‌های مذهبی دنبال می‌شود و درصدد تداوم این برنامه‌ها تا روز مباهله هستیم.

او بزرگترین برنامه پیش بینی شده را شاد پیمایی نوجوانان با در دست داشتن پرچم و حرمت و تجمع در میدان اصلی و مرکزی شهر همدان دانست و گفت: به علت تقارن عید غدیر با هفته عفاف و حجاب، درصدد ترویج حجاب فاطمی در جامعه هستیم.

شکل گیری پویش وقف در ایام شهادت، ولادت، عید غدیر و دهه امامت، برگزاری نمایشگاه در میدان امام راحل و موکب‌هایی در دیگر میادین، برنامه اهتزاز پرچم در عید قربان، برگزاری برنامه‌ای با حضور ۲ هزار نوجوان دختر فاطمی متوسل به حضرت رقیه و ۲ هزار نوجوان قاسمی از دیگر برنامه‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.