فرماندار کهگیلویه گفت: دهیاران نقش مهمی در شکوفایی ظرفیت‌های روستایی دارند و می‌طلبد دهیاران با شناسایی ظرفیت‌های روستا‌ها از این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت به نحو احسن استفاده کنند.

سید عبدالعزیز موسوی روز سه شنبه با صدور پیامی، ۱۴ تیر ماه روز شهرداری و دهیاری را به دست اندرکاران مدیریت شهری و روستایی شهرستان کهگیلویه تبریک گفت: فلسفه کار دهیاران در راستای تولید و ارائه خدمات در روستاست و نیاز است از همه ظرفیت‌ها برای توسعه محور بودن روستا استفاده کنند.

او می گوید:رفاه، آسایش، امنیت، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکتی، تامین حقوق شهروندی و رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک کشور زیبا، توسعه یافته و پویا، نیازمند تلاش و اراده جدی تمامی مدیران و مسئولان به ویژه تلاشگران عرصه مدیریت شهری و روستایی است که با برنامه‌ریزی علمی و اجرایی، مسیر توسعه همه جانبه هموار و فضایی مطلوب برای زندگی شهروندان فراهم گردد.

موسوی گفت: با توجه به توسعه خدمات رفاهی در همه روستا‌ها باید دهیاران به عنوان نماینده دولت در تولید گرایی روستا تلاش کنند.

وی خدمتگزاری و نوکری مردم در روستا را یک افتخار بزرگ برای دهیاران دانست و گفت: دهیاران با ایجاد اعتماد متقابل و تعامل با مردم روحیه همکاری و مشارکت پذیری دوران جنگ را دوباره تکرار کنند.

فرماندار کهگیلویه بر ارتباط مستمر دهیاران با دستگاه‌های دولتی و مطالبه گری در راستای توسعه روستا تاکید کرد.

بیش از ۱۳۸ روستا در بخش مرکزی شهرستان وجود دارد که از این تعداد تنها ۸۱ روستا دارای شرایط تشکیل شورا هستند.

تاکنون طرح هادی در ۷۰ روستای بخش مرکزی و زیرسازی و آسفالت ۵۰ روستا به طور کامل نیز اجرا شده است.

بخش مرکزی کهگیلویه از سه دهستان با جمعیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل شده و ۷۸ روستا دارای شورای اسلامی است.

شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه داری چهار بخش مرکزی، چاروسا، دیشموک و سوق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.