کیفیت هوای چهارمحال و بختیاری برای دومین روز متوالی با قرار گرفتن بر روی شاخص ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

شهرام احمدی مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ در وضعیت پاک و ۵۰ تا ۱۰۰ سالم است.

شاخص کیفیت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی، ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

منشا این گرد و غبار خارجی است و تا فردا در استان پیش بینی می‌شود.


بیشتر بخوانید


آقای چراغپور مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هم گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، تا روز پنج شنبه آسمان استان در بیشتر ساعات غبار آلود، بعد از ظهر‌ها کمی ابری گاهی همراه با وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک محلی پیش بینی می‌شود.

در این مدت دمای هوا به تدریج روند کاهشی در پیش می‌گیرد.

گرد و غبار موجب کاهش دید افقی به ۵ کیلومتر در شهرکرد و بروجن شد

چراغپور مدیر کل هواشناسی استان گفت: گرد و غبار دید افقی در شهرستان‌های اردل، فارسان و لردگان هم به ۶ تا ۸ کیلومتر رسید.

در حال عادی دید افقی ۱۰ کیلومتر است.

تا اواخر وقت فردا گرد و غبار، کاهش دید و کیفیت هوا در استان پیش بینی می‌شود و از پس فردا از غلظت گرد و غبار در استان کاسته می‌شود.
منشا این گردوغبار ار نواحی مرکزی کشور و کشور عراق است.

به گفته چراغپور بر اساس دستورالعمل‌های سازمان هواشناسی کشور برای صدور هشدار‌های هواشناسی، در صورتی که وقوع پدیده جوی کاهنده دید با منشاء غیر رطوبت پیش بینی شود برای پیش بینی کاهش دید بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ متر هشدار زرد و برای پیش بینی کاهش دید بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر هشدار نارنجی صادر می‌شود که هم اکنون میزان دید افقی در شهرکرد ۵۰۰۰ متر و در شبانه روز گذشته کمترین میزان دید افقی در شهرکرد ۳۰۰۰ متر به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار