حدود ۹ هزار قلم داروی غیرمجاز و غیرقابل مصرف امسال در استان امحاء شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۹ هزار قلم از ۵۵ نوع داروی غیرمجاز و غیرقابل مصرف و  هزار و ۲۰۰ کیلوگرم فرآورده‌های دارویی و مکمل‌ها استان امسال امحا شده است.

قدرت‌اله رستمی گفت: اداره تعزیرات حکومتی و  فرماندهی انتظامی در روند بازرسی و نظارت بر اقلام دارویی نظارت، مشارکت و همراهی دارند و با تشدید نظارت‌ها در سه ماهه نخست امسال ،  ۱۴۸ بازرسی مشترک  و  ۴۰۰ مورد نظارت و بازرسی انحصاری از سوی همکاران معاونت غذا و دارو انجام شده است.

او گفت:غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از اقلام پرکاربرد حوزه سلامت هستند که هدف سودجویی قاچاقچیان قرار می‌گیرد و علاوه بر معضلات اقتصادی، سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به همین علت وزارت بهداشت با حساسیت و جدیت بر این حوزه نظارت و با خاطیان برخورد می‌کند.

دکتر فاخته قربانی شهرت مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم با تأکید بر نظارت بر کیفیت و نحوه توزیع دارو در استان همدان  گفت: با اتصال داروخانه‌های استان به سامانه ttac و امکان بررسی آنلاین مشخصات فرآورده‌های دارویی، روند نظارت و کنترل مواد دارویی آسان شده به گونه‌ای که داروخانه‌ها محل امن ارائه محصولات سلامت محور در استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.