بررسی راهکار‌های اجرای نقشه جامع علمی کشور و تحقق الگوی ایرانی – اسلامی در نشست رؤسای دانشگاه‌های شمال کشور به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان، مازندران و گلستان راهکار‌های هم‌افزایی دانشگاه‌ها و بهره گیری از توان علمی، تجربیات، امکانات و توانمندی‌های یکدیگر را برای شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری و عملیاتی کردن نقشه جامع علمی کشور و رسیدن به توسعه الگوی ایرانی – اسلامی بررسی کردند.

فرید نجفی، سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست حل مسائل مشترکی همچون محیط زیست، پسماند و کشاورزی را هدف عمده این نشست دانست و خواستار تبادل نظر دانشجویان بومی، اساتید و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای گسترش مراکز رشد دانشگاه‌های شمال کشور شد.

حجت الاسلام علی محمد عباسی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این نشست راه برون رفت از تحریم‌های ظالمانه را توجه به مراکز علمی و آموزشی دانست و دانشگاه‌ها را موتور پیشران کشور برای پیشرفت‌های علمی دانست.

در این نشست همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک بین روسای دانشگاه‌های شمال کشور با محوریت فعالیت‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرهنگی امضا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.