نمایشگاهی محصولات غذایی، و دارویی سلامت محور و نحوه تشخیص آن با نوع تقلبی و قاچاق این محصولات به مدت سه روز در شیرازبر پا شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دوازدهم تیر روز ملی مبارزه با قاچاق کالا اشاره و گفت: یکی از مشکلات مردم در حوزه سلامت محور ورود دارو، مکمل‌های ورزشی، مواد غذایی، و دارو‌های گیاهی قاچاق و تقلبی به داخل کشور است.

دکتر راعی گفت: این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برپا شده است و محصولات غذایی و دارویی سلامت محور و نحوه تشخیص آن با نمونه‌های تقلبی و قاچاق در بازار ارائه می شود.

او گفت: در این نمایشگاه کارشناسان حوزه غذا و دارو به مردم آموزش میدهند که چگونه غذا و داروی سلامت محور را از تقلبی و قاچاق تشخیص دهند.

راعی گفت: در این نمایشگاه تولیدات استاندارد و بهداشتی کارخانه‌های داخلی که قابلیت رقابت با اجناس و کالا‌های خارجی را دارند عرضه می شود.

کرامت فر مسىول واحد مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: از ابتدای امسال حدود ۳۰ پرونده کشفیات در حوزه، قاچاق کالای سلامت محور اعم از، دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی، وفراورده‌های مختلف در استان فارس با ارزش حدود ۷۰ میلیارد تومان کشف وضبط شده است.

این نمایشگاه تا ۱۴ تیر جنب دانشگاه علوم پزشکی شیراز دایر است.

در حاشیه این نمایشگاه مقادیر زیادی سیگار قاچاق و مواد غذایی قاچاق و تقلبی امحا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار