افزایش ۵۰ درصدی تولید کلزا در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: میزان تولید کلزا امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

اسدالله محسن زاده گفت: امسال بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت به کشت محصول کلزا اختصاص یافته بود که بیش از ۳ هزار تن محصول هم از این اراضی تولید شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان وی با اشاره به افزایش بهره‌وری زراعت در کشت و صنعت مغان می گوید: امسال در مجموع  میزان تولید در محصولات گندم، جو و کلزا بین ۳۰ الی ۴۰ درصد در این شرکت افزایش یافته است.

به گفته او، افزایش تعداد سه هزار راس دام‌، ثبت رکورد تولید ۲۳۰ تن شیر خام در روز و به تبع آن افزایش تولید محصولات لبنی در کنار سرمایه‌گذاری‌های عمرانی نویدبخش آینده روشن برای این بنگاه اقتصادی است که در سایه تامین بموقع نهاده‌های کشاورزی و دامی و کوشش مجدانه مدیریت، کارشناسان و کارگران شرکت محقق شده است.

محسن زاده با بیان اینکه تفاهمنامه‌های چندجانبه با سازمان‌ها و نهادهای تحقیقاتی- کاربردی داخلی و خارجی در شرکت منعقد شده است گفت: برای اولین در کشور پردیس کشاورزی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حال راه اندازی می‌باشد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.