رئیسی از بانک مرکزی برای تدوین و ابلاغ آیین‌نامه تسهیل پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و «تعیین سقف زمان انتظار» قدردانی کرد.

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت از بانک مرکزی برای تدوین و ابلاغ آیین‌نامه تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و «تعیین سقف زمان انتظار» قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این جلسه گفت که ممکن است برخی شعب بانکی اعتبارات کافی برای پرداخت سریع وام به متقاضیان را نداشته باشند، اما می‌توانند با زمان‌بندی مناسب تسهیلات را متناسب با نیازمندی‌ها و درخواست‌ها مدیریت و پرداخت کنند و اجازه ندهند جوانان عزیز دچار تشویش و نگرانی شوند.

۴۸ ساعت پس از تاکید رئیس‌جمهور، آیین‌نامه‌ مربوط به تسهیل پرداخت وام ازدواج ابلاغ شد که بر این اساس بانک‌ها مکلفند تا ۱۰ روز پس از تکمیل مدارک با اعتبارسنجی، دریافت حداکثر یک سفته یا یک ضامن یا طبق بخشنامه ضمانت وام‌های خرد، وام ازدواج را پرداخت کنند.

 سخنگوی دولت در این باره گفته که بانک مرکزی به تخلفات احتمالی رسیدگی در زمینه اجرای این ابلاغ رسیدگی خواهد کرد.

پیش‌تر علی بهادری جهرمی از تدوین آئین نامه‌ای در مورد اعطای تسهیلات ازدواج و اشتغال خبر داد و گفت: برای اعمال برخی اصلاحات، این آئین نامه به کارگروهی داده شده تا دست آخر تسهیلات حمایتی به تصویب هیئت وزیران برسد.

پس از آن رئیس جمهور در جشن وصال و مراسم گرامیداشت هفته ازدواج در تالار وحدت تهران گفت: بانک‌ها برای زوج‌ها و دریافت وام زمان بگذارند؛ آئین نامه این اقدام هم ظرف ۱۵ روز آینده تنظیم شود تا زوجین برای تسهیلات معطل نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
سلام
مسئولان مرتبط خواسته یا ناخواسته در جهت تحریک و تشنج بازنشستگان از جمله کشوری با داشتن کارشناسان کم تجربه و حافظ بیشتر منافع خود و خط خود حرکت می کنند مثل وا خدمات به مردم غافل شدند:
1- عدم توجه به بازنشستگان از جمله کشوری

2-عدم پرداخت حکم جقوقی سال1400
3- ناتوانی وبی مدیریتی ونالایقی در صدور حکم حقوقی بازنشستگان کشوری 1401
4- عدم توجه به پرداخت حقوق باز نشستگان کشوری با توجه به آورده قانونی شان به صندوق کشوری در طول 30 سال خدمت
5-عدم توجه به قوانین 30 ساله در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری
6-عدم اجرای قانون اساسی در پرداخت حقوق
7- عدم توجه به نظرات دیوان عدالت اداری کشوری و اجرای رای صادره شان که تخلف قانونی شان را محرز نموده اند
7- تا کنون مسئولان از بیان اجرای حقوق وحشت داشتند واکنون فقط به همدردی اکتفا نمودند
8- ضربه به بنیان تشکیل خانواده توسط فرزندان بیکار بازنشستگان شدند
9- باعث افسردگی بازنشستگان وبی اعتمادی به مسئولان مجلس دولتی شدند
10- با تحریک وتشنج وعدم توجه به قانون و فای به عهد باعث خشنودی دشمنان ونارضایتی مردم وبی اعتمادی می شوند
11- ما سالها در منطقه جنگی بودیم و اینها نبودند و یارانه را بدون بررسی قطع نمودند و به فرزندان بیکار بازنشستگان یارانه ندادند وبا اعتراض یارانه را واریز و قابل برداشت نیست.این را به مسئول بفهمانید این خدمت نیست این خرابکاری و تحریک و تشنج است. واز سویی با بی مدیریتی همه وسایل تا 50 درصد بالا بردند و حرام می خورند ولی آقایان هنوز حقوق 1400 را ندادند و برای 1401 حکم نزدند و می فرمایند تا 10 درصد. اینها نباید برای خودشان مطالبات خود را پرداخت کنند وحقوق خودشان 50 درصد بالا ببرند و بعد می خواهند برای بازنشستگان کشوری تصمیم بگیرند این حرکت نانجیبانه و تشنج آمیز در جامعه است با قانون مغایرت دارد
لطفا به مسئولان بفرمایید که با اجرای قانون رضایت بازنشستگان کشوری و مردم را بدست بیاورند وخدا را ناظر بر اعمال خود بدانند
توکل برخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ تير ۱۴۰۱
وام فرزند دوماهه ثبت نام کردم ندادن هنوز.بانک ملت بروجرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
تو تقدیر کن ، بانک مرکزی دستور تسهیل بدهد آخه کسی هم حرف شنوی داره از شما دو نفر
آخرین اخبار