مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس از صدا و سیما و ادارات کل ارشاد و تبلیغات اسلامی فارس خواست تا نسبت به انجام برنامه‌های ارشادی در راستای مدیریت و کاهش مصرف برق تا پایان شهریور ماه اقدام کنند.

حمیدرضا کریمی فرد در شورای اداری فارس گفت: خدمت گذاران عرصه صنعت برق روز‌های سخت و دشواری را پشت سر می‌گذارند، ریاست جمهوری نیز به این موضوع مهم اشاره داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مشکل برق، به دلیل آنست که طی سال‌های اخیر نیروگاه در کشور احداث نشده است و امسال خط قرمز وزرات نیرو، علیرغم همه مشکلات، اعمال نشدن خاموشی در بخش خانگی است..

مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس گفت: پیک بار استان سال گذشته ۴۳۰۰ مگا وات بود، حال آنکه روز گذشته مصرف برق کشور از ۶۷ هزار مگاوات فراتر رفت و با توجه به محدودیت تولید، پایداری شبکه برق به هشدار رسید و ضرورت دارد همه مشترکین برق اعم از اداری، صنعتی، کشاورزی، به ویژه خانگی و تجاری و صنایع در روز‌های آینده که گرم‌ترین روز‌های سال را پیش رو داریم نسبت به کاهش مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

کریمی فرد به اعمال برنامه‌های مدیریتی مصرف برق در قالب بسته‌های تشویقی هم اشاره کرد و افزود: با توجه به نظر کارشناسان جهاد کشاورزی مبنی بر هدر رفت ۶۰ درصدی آب در این بخش، در گرم‌ترین روزها، مقرر شده تا چاه‌های کشاورزی استان ۵ ساعت خاموش باشند و در مقابل وزارت نیرو علی‌رغم تمام محدودیت‌های مالی که با آن‌ها روبه رو است، در ۱۹ ساعت باقیمانده انرژی برق رایگان را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

او گفت: در بخش خانگی نیز بسته‌های پیشنهادی ارائه شده و مشترکین بد مصرف و پر مصرف برق در صورتی‌که انرژی مصرفی خود را نسبت به الگوی مصرفی سال گذشته برسانند، به ازای هر کیلو وات ساعت کاهش ۵۰۰ تومان پاداش به آن‌ها داده می‌شود.

کریمی فرد همچنین با بیان اینکه با هماهنگی انجام شده با بخش صنعت، خاموشی برق در این بخش اعمال می‌شود، گفت: درخواست داریم تا سازمان صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل تبلیغات اسلامی نسبت به تبلیغ برنامه‌های ارشادی در راستای کاهش مصرف برق تا شهریور اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار