رئیس حوزه‌های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: امیدآفرینی مهمترین مصداق جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی هاشمی گفت: بهترین جهاد تبیین اصحاب رسانه برای جلوگیری از ناامیدی این است که در کنار انتقاد‌های سازنده نکات مثبت را هم برای مردم بیان کنند و خواص در بیان پیشرفت‌ها لکنت زبان نداشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی از خواص جامعه علی‌الخصوص حوزویان و دانشگاهیان انتظار دارند جهاد تبیین را برای مردم روشنگری کنند.

برخی روحانیون، ائمه جمعه و اساتید حوزه و دانشگاه فقط در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها به جهاد تبیین می‌پردازند و در عمل کاری انجام نمی‌دهند.

دوگانگی در حرف و عمل مسئولان مردم را مأیوس می‌کند

حجت الاسلام هاشمی گفت: مسئولان باید با فعل خود جهاد تبیین را بیان کنند و تناقض حرف و عمل نداشته باشند زیرا یکی از عوامل مهم یاس مردم، دوگانگی کلام و رفتار مسئولان است و مهم‌ترین جهاد تبیین نیز جلوگیری از یاس و ناامیدی است.

صداقت مسئولان سبب دلدادگی بیشتر به انقلاب می‌شود؛ لازم است مسئولان به نسل جوان اعتماد کنند و اجازه دهند جوانان تخصص و مهارت خود را به منصه ظهور بگذارند و به خاطر عمل ما از دین گریزان نشوند.

در برخی موارد اصحاب رسانه و افراد انقلابی و دلسوز فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند و در بیان موفقیت‌ها و نقاط مثبت صراحت لحنی ندارند و گاهی تلاش مسئولان به علت هوای نفس و نداشتن تقوای سیاسی دیده نمی‌شود.

بهترین جهاد تبیین اصحاب رسانه برای جلوگیری از ناامیدی این است که در کنار انتقاد‌های سازنده نکات مثبت را هم برای مردم بیان کنند و این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصحاب رسانه است.


بیشتر بخوانید


هاشمی خطاب به مسئولان گفت:  شان و شئونات کاذب را کنار بگذارید و بین مردم بروید، حرف جوانان کف خیابان را بشنوید و برای خدمتگزاری این مردم تلاش کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار