نخست‌وزیر جمهوری چک اعلام کرد جنگند‌ه‌های این کشور از ماه سپتامبر از حریم هوایی کشور همسایه یعنی اسلواکی مراقبت خواهند کرد.

«پتر فیالا» نخست‌وزیر جمهوری چک، امروز (یک‌شنبه) از قصد این کشور برای حفاظت از حریم هوایی کشور همسایه خود، اسلواکی، از ماه سپتامبر خبر داد.

به گزارش رویترز، اسلواکی پس از تصمیم به کنارگذاشتن استفاده از جنگنده‌های ساخت روسیه، از متحدان خود در ناتو خواست تا در آسمان این کشور گشت زنی کنند. اسلواکی تصمیم دارد جنگنده‌های روسی خود را به اوکراین بفرستد تا برای دفاع این کشور از خود استفاده شود.

امروز فیالا در یک مناظره تلویزیونی با «ادوارد هگر» همتای اسلواکی خود گفت: «فکر نمی‌کنم که دولت ما با درخواست شما مخالفتی داشته باشد، قطعا از ما تایید خواهید گرفت.»

این در حالیست که هفته گذشته مجارستان با هرگونه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه مخالفت و از این اقدامات تنبیهی به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی در اروپا انتقاد کرده است.

حامیان تشدید تحریم‌ها علیه روسیه معتقدند برای کاهش بودجه مورد نیاز جنگی روسیه باید تحریم‌ها علیه این کشور تشدید شود.

از طرفی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز هفته گذشته اعلام کرد یک میلیارد دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین خواهد کرد که بزرگترین کمک آمریکا به یک کشور تا به امروز است.

کشور‌های اروپایی نیز از جمله آلمان و اسلواکی محموله‌های تسلیحات پیشرفته خود از جمله هلیکوپتر و سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه را به اوکراین فرستاده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار