رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح سنجش ۲۹ هزار نوآموز ورود به پیش‌دبستانی و دبستان در استان از روز یکشنبه در۱۲ پایگاه سنجش خبر داد.

آقای داوطلب امروز یکشنبه در آیین افتتاح طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: در این طرح ۱۹ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه و ۱۰ هزار نوآموز بدو ورود به دوره پیش‌دبستانی از نظر بینایی، شنوایی، گفتاری، شاستیگی و سلامت جسمی و حرکتی، رفتاری، آمادگی تحصیلی و مراقبت بهداشت و سلامت، هوش مورد سنجش قرار می‌گیرند.

در صورتی که نوآموزی در هر کدام از ارزیابی‌ها مشکوک و یا دارای مشکل تشخیص داده شود به پایگاه و ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در ۱۲ پایگاه سنجش تا پایان شهریورماه با هدف شناسایی، تشخیص، مداخله به هنگام، بازتوانی و جادهی صحیح آموزشی برای دستیابی به عدالت آموزشی در راستای شعار "نصیب برابر آموزشی" اجرا می‌شود.

خانواده‌ها باید برای انجام سنجش نوآموزان به مدرسه مراجعه و ثبت نام اولیه را در سامانه ثبت نام دانش‌آموزان انجام دهند و پس از دریافت نوبت توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

هزینه انجام سنجش نوآموزان ۶۰۰هزار ریال است که در مناطق عشایری این طرح به صورت رایگان اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.