نماینده مردم سرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی گفت: پروژه کارخانه گندله سازی سیرجان، سه شنبه با حضور وزیر صمت به بهره برداری می‌رسد.

شهباز حسن پور می‌گوید: ۲ هزار کارگر در سیرجان تلاش کردند و سه شنبه طرح کارخانه گندله سازی به بهره برداری می‌رسد.

او می گوید:۵ شرکت انرژی‌های نو در سیرجان ایجاد شده است و برای اولین بار به همت کمیته امداد با هزینه ۳۰ میلیون تومان در شهر بلورد سیرجان، نیروگاه خانگی احداث شده است و و امروز این شهر با تابلوی «به شهر بدون بیکار خوش آمدید» مدعی نبود بیکاری در این شهر نسبت به کل ایران است.

نماینده مردم سرجان وبردسیر درمجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد بنده صریح و شفاف به شرکت‌هایی است که پولشان را در بانک گذاشتند و از آن برای تولید استفاده نمی‌کنند. شرکت مس چندبار به ما قول داده سرمایه گذاری کند، ولی هر بار اعلام می‌کند د رفاز تحقیقات و مطالعه است و این؛ یعنی مدیریت جهادی نداریم.

او می‌گوید: امروز ما ۳ هزار مگاوات برق برای کرمان کم داریم و این کار نیروگاه‌های کوچک است که برای مردم برق  تولید کنند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی  گفت: متاسفانه مطالبه گری در کرمان ضعیف؛ اما در سیرجان به سبب نشریات قوی، سیستم مطالبه گری خوبی وجود دارد. در نتیجه سیرجان، جزو شهر‌های پیشرفته استان کرمان است.

حسن پور درخصوص پروژه انتقال آب به استان نیز می‌گوید: اکنون آب به مس سرچشمه منتقل شده و در اختیار مس است.

او گفت: در خصوص مصرف آب و مشکلات بردسیر هم از همان ابتدا گفتم، بیشترین خسارت انتقال آب را بردسیر می‌بیند که آب آن را به شهر‌هایی مانند کرمان می‌فرستند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اکنون یکی از بحث‌های اقتصادی استان، کمبود پروتیین است و  ما برای ۵ میلیون قطعه مرغ سرمایه گذار آوردیم؛ ولی بوروکراسی( کاغذ بازی) اداری نگذاشته است طرح اجرا شود در نتیجه در قالب طرح آمایش (بررسی و تحلیل) برنامه ریزی شد و یک میلیون قطعه مرغ را سیمرغ به زودی به تولید رسانده و یک میلیون دیگر  نیز در منطقه گلستان با تولیدمرغ و تخم مرغ انجام می‌شود.

به گفته او هزار و ۱۰۰ حلقه چاه آب در سیرجان وجود دارد و  کمتر از ۳۰ حلقه چاه از این مجموعه در فولاد به کار می‌روند و هجمه‌ای که علیه فولاد به کار می‌رود، درست نیست.

حسن پور می‌گوید: نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مختص این ۲شهر نیست و من وظیفه خودم می‌دانم برای مردم کشور و استانم کار کنم و  در همین ماه گذشته به ۵ استان دیگر سفر کردیم و مشکلات اقتصادی و اشتغال این مناطق را بررسی کردیم و راهکار دادیم.

او گفت: به نسبت کشور، پایین‌ترین نرخ بیکاری را در کرمان داریم؛ اما دولت در برخی مسائل اطلاع رسانی هایش ضعیف است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی درخصوص تعطیلی کارخانه قند بردسیر و راه اندازی فولاد گفت: روزی که نماینده این شهر شدم برای حل مشکل کارگران کارخانه با دادستان وقت و فرماندار وقت جلساتی گذاشتیم و پیگیری شد و ۸۰۰ کارگر این کارخانه تعیین تکلیف شده و بیمه بیکاری و بازنشستگی دریافت کردند. 

به گفته او امروز از قبل فولاد بردسیر، ۶ هزار نفر از بردسیر شاغل شده اند.

حسن پور می‌گوید: اگر اوضاع مالی مردم خراب بود، ما این حجم از ویلاسازی مردم بردسیر را در لاله زار و یا خرید خانه در کرمان را نداشتیم و امروز  افتخار می‌کنیم ۹۰ درصدکارکنان فولاد، بردسیری هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.