معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون موردی از ابتلا به وبا در مشهد و شهر‌های زیر پوشش این دانشگاه شناسایی نشده است.

 سید جواد حسینی گفت: هر ساله با شروع فصل گرما و ابتلای برخی از شهروندان به بیماری‌های ویروسی که علائم مشترک با "وبا" دارند، شایعاتی مبنی بر شیوع این بیماری در جامعه انتشار می‌یابد.

او گفت: برخی میوه‌های فصل گرما ذاتا مسهل کننده هستند و شهروندان صرف این علامت، نگران درگیری با بیماری نشوند، در صورتی که فرد بیش از ۳ مرتبه در روز شکم روی همراه با اسهال داشته باشد، باید به مراکز بهداشت مراجعه کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ درصد مبتلایان به وبا علائم بالینی ندارند و فقط همراه با اسهال خفیف است، ۲۰ درصد اسهال متوسط و تنها حدود ۵ درصد علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید و دل درد دارند.

حسینی با اشاره به مشاهده برخی از موارد وبا در همسایگان شرقی و غربی کشور گفت: افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند، همچنین مواد غذایی را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.