سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برگزاری شب‌های فرهنگی عید تا عید در استان خبر داد.

مهدی ایزدی گفت:شب‌های فرهنگی ساری به عنوان ویژه برنامه‌ای در افتتاحیه رویداد پایتخت گردشگری ساری۲۰۲۲ برگزار شده بود که در راستای رویداد یاد شده برنامه شب‌های فرهنگی به مدت ۱۰ شب بین دو اعیاد غدیر و خم در مازندران اجرا می‌شود.

او می‌گوید: با توجه به ۲ سال شیوع کرونا و فشار‌های مضاعف به خانواده‌ها برگزاری شب‌های فرهنگی می‌تواند فضای اجتماعی خوبی در شهر و استان به وجود آورد.

به گفته ایزدی این شب‌ها می‌تواند به عنوان یک جریان اقتصادی عملکرد و هویت‌ها و در حوزه فرهنگی غذا، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی را بیشتر به مردم نشان دهد.

او از استقبال کم‌نظیر از برنامه‌های شب‌های فرهنگی و نمایشگاه‌ها در افتتاحیه رویداد۲۰۲۲ خبر داد و گفت: فروش در بخش غذا، صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و دمنوش‌ها عالی بود.

به گفته ایزدی تمام تلاش این است که شب‌های فرهنگی را به‌عنوان یک فرصت در گردشگری مازندران توسعه دهیم.

او می‌گوید: شب‌های فرهنگی پیوندی بین هنرمندان و مردم است که با استقبال مطلوب در افتتاحیه رویداد روبرو شد و دوباره در جریان در شب‌های عید و مهر ماه پس از فصل برداشت محصولات کشاورزی در بوستان ملل ساری برگزار می‌شود.

به گفته ایزدی شب‌های فرهنگی شهر‌ها و استان‌های مختلف به مناسبت رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در ساری و رامسر در ۲۷ و ۲۸ فروردین امسال اجرا شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو تشویق کشور‌های عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهر‌های گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشور‌های عضو، بالا بردن استاندارد‌های زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشور‌های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشور‌ها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشور‌های عضو به منظور رشد گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار