مدیرکل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای کردستان گفت: در این طرح که با هدف جلب رضایت بیش از پیش شهروندان صورت میپذیرد، کارشناسان اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای در پایانههای مسافری مستقر شده و به صورت نظارت میدانی و کنترل سیستمی، تاخیر ناوگان اتوبوسی را کنترل و رصد کرده و با تخلفات احتمالی مطابق مقرارات مربوط برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.
محمد راشد مدرس گرجی گفت: این طرح از ۱۲ تیر جاری تا ۲۱ تیرماه به مدت ۱۰ روز اجرا شده و از مسافران محترم تقاضا میشود هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه ۱۴۱ بصورت شبانه روزی اطلاع دهند.
او می گوید: مطابق ضوابط حمل ونقل مسافر و منشور حقوق مسافر، شرکتهای حمل ونقل موظف به ارائه خدمات مناسب میباشند و در صورتی که تاخیر ناخواسته به هردلیلی در مبدا حرکت ناوگان اتوبوسی ایجاد شود بایستی در مدت کمتر از یک ساعت شرکتهای حمل ونقل نسبت به جایگزینی ناوگان مناسب بدون هیچ هزینه اضافی برای مسافرین اقدام کنند.
مدیرکل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای کردستان گفت: شرکتهای حمل ونقل موظف اند در حالت عادی که هیچ گونه تاخیری اتفاق نیفتاده است در صورت درخواست مسافر مبنی بر انصراف از سفر، بهای بلیت تا یک ساعت قبل از حرکت ۹۰ درصد و بعد از آن ۵۰ درصد مبلغ کل بلیت باید به مسافرمسترد گردد.
به گفته او در مواردی که تاخیر بیش از یک ساعت از طرف شرکتهای حمل ونقل اتفاق بیافتد بنا به درخواست مسافر بایستی نسبت به استرداد کل مبلغ بلیت اقدام گردد.