رئیس کل دادگستری گلستان از میانگین بالای سازش پرونده‌ها در مراجع قضایی استان به مدد بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان اقوام خبر داد.

حیدر آسیابی در دیدار جمعی از ریش سفیدان سیستانی و بلوچ در دادگستری استان، تنوع قومیتی در استان را یک فرصت خواند و گفت: ما در دستگاه قضایی استان از این فرصت در قالب هیئت‌های سازشی و صلح یاران برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بهره می‌بریم.

او گفت: ریش سفیدان و بزرگان اقوام و مذاهب ساکن استان همواره در سوق دادن پرونده‌ها به سمت صلح و سازش اثرگذار بوده اند و این که میانگین سازش پروند‌ها در استان بالاتر از میانگین کشوری بوده نتیجه همین همراهی و مشارکت است.

آسیابی می‌گوید: میانگین سازش پرونده‌ها در کشور ۳۹ درصد بوده در حالی که در استان گلستان امسال ۴۴ درصد پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف با آشتی و گذشت طرفین مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از اقداماتی که امسال به صورت مستمر در دستور کار ما قرار گرفته است پیگیری حقوق عامه در محله‌ها و مناطق حاشیه شهر‌ها به ویژه در مرکز استان است.

آسیابی می‌گوید: در قالب این طرح مسئولان قضایی با حضور در مساجد محله‌ها، مشکلات و آسیب‌ها و خدمات شهری در حوزه حقوق عامه را شناسایی و از دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری اجرای آن را مطالبه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.