معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: صنعتگران صنایع دستی استان در رویداد بین المللی داوری مهر اصالت شورای جهانی صنایع‌دستی، خوش درخشیدند.

توحید دلاور قوام گفت: در برنامه داوری مهر اصالت بین‌¬المللی شورای جهانی صنایع‌دستی که در شهر بخارا واقع در کشور ازبکستان برگزار شد، صنعتگران اردبیلی توانستند درخشش قابل توجهی داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از کسب سه نشان بین‌المللی مهر اصالت توسط سه نفر از هنرمندان این شهرستان خبر داد و گفت: در این رویداد مرتضی جهازی در رشته گلیم بافی (وَرنی)، احمد عطائی در رشته زیورآلات سنتی و مهدی نامور در رشته احجام (مجموعه رو متعلقات روی میز) نشان بین‌المللی مهر اصالت دریافت کردند.

دلاور قوام ادامه داد: از ۱۲ استان منتخب برای شرکت در این برنامه ۳۸ اثر موفق به دریافت مهر اصالت شدند که از بین ۳۸ اثر سه اثر متعلق هنرمندان صنایع‌دستی استان اردبیل است.

او برنامه داوری مهر اصالت بین‌¬المللی شورای جهانی صنایع‌دستی را یکی از مهمترین و معتبرترین رویداد‌های بین‌المللی در این حوزه برشمرد و گفت: این رویداد هر دو سال یک بار برگزار شده و آثار ارائه‌شده براساس شاخصه‌هایی نظیر اصالت، کیفیت، خلاقیت و قابلیت عرضه در بازار مورد ارزیابی قرار گرفته و معرفی می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.