سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: کامو و چوگان به عنوان شهر بین‌المللی نجوم در کاشان  نیازمند سرمایه‌گذاری است.

احمد دانائی‌نیا گفت: منطقه کامو و چوگان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است تا به عنوان شهر بین‌المللی نجوم به جهانیان معرفی شود.

او می‌گوید: قابلیت‌های منحصربه‌فرد منطقه گردشگری بناب در کامو به عنوان یکی از بی‌نظیرین مراکز رصد ستارگان است که می‌تواند این منطقه را به شهر بین‌المللی نجوم تبدیل کند.

به گفته او، کامو یکی از بکرترین مناطق گردشگری طبیعی در پای قله گرگش است که متاسفانه با وجود تمام این قابلیت‌ها همچنان ناشناخته باقی مانده است.

دبیر ستاد خدمات هماهنگی شهرستان کاشان گفت: البته ناشناخته بودن کامو باعث شده طبیعت زیبای این منطقه سالم و دست نخورده باقی بماند.

دانایی‌نیا گفت: شهر کامو و چوگان آمیزه‌ای از جلوه‌گری تاریخ،   طبیعت، حیات وحش و تنوع بی‌نظیری از گیاهان دارویی است که وجود منطقه گردشگری بناب و رصدخانه ملی در کنار همه این قابلیت‌ها می‌تواند  از این شهر، منطقه نمونه گردشگری بسازد.

او می‌گوید: این شهر حتی در میراث فرهنگی ناملموس هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

به گفته او، شیوه سنتی پخت شیره انگور، ذوالجناح گردانی و سفره بافی بخشی از خرده فرهنگ‌های متنوع این شهر است. شهرستان کاشان سرشار از خرده فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که در صورت تدوین تقویم رویداد‌ها و اطلس جامع گردشگری علاوه بر توزیع سفر در طول چهار فصل این شهرستان می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری رویداد محور بشود.

کامو و چوگان شهری از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان واقع در استان اصفهان ایران است که با پیوستن دو منطقهٔ «کامو» و «چوگان» در دی‌ماه ۱۳۹۲ با تاییدیه و مصوبهٔ هیئت دولت، تشکیل و نام آن از شهر جوشقان و کامو به کامو و چوگان تغییر یافت.

این شهر در دامنه کوه کرکس به زبان محلی کوه گرگش جنوب رصدخانه ملی ایران به عنوان سومین رصدخانه بین المللی دنیا و مورد توجه ایران و جهان قرار گرفته است.

طبق گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بهره برداری از رصدخانه ملی ایران در کلاس چهار که تنها رصدخانه منطقه جغرافیایی از اسپانیا تا هند محسوب می‌شود، فخر علمی برای پروژه‌های علمی در حال اجرا در کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.