مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان:

تابستان بدون تنش آبی نیازمند صرفه‌جویی ٢٠ درصدی است

طاهری گفت: شهروندان با ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب به گذر بدون قطعی و جیره‌بندی مصرف آب در تابستان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت:  خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.

طاهری گفت: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه است، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.
وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند استفاده از سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: سالانه باید حداقل ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام می‌شود، اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.

به گفته ی طاهری ، ۱۵ هزار میلیارد ریال برای زوم‌بندی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و هشت هزار میلیارد ریال در روستا مورد نیاز است.

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد و ۸۳.۲ درصد مصرف آب در شهرهای استان سمنان در بخش خانگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار