سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته و در ایران هم به تدریج درحال افزایش است.

پژمان عقدک گفت: طبق آمار‌ها روند ابتلای قطعی به کرونا در ۱۱۰ کشور جهان افزایش داشته است که در ایران هم به تدریج در حال افزایش است به طوری که در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، به تعداد شهر‌های با وضعیت زرد افزوده شده است.

او درباره آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان با شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا، گفت: همچنان بیماری کرونا در استان روند افزایشی دارد و در رنگ‌بندی اعلام شده جدید نیز که تنها پنج شهرستان در وضعیت زرد به سر می‌بردند اکنون تعداد آن‌ها به ۹ شهرستان رشد داشته و به نسبت از شهر‌های با وضعیت آبی‌ها کاسته شده است.

به گفته او طی ۲۴ ساعت گذشته، از ۳۱۱ مورد آزمایش ۵۸ نمونه مثبت اعلام شده است که برطبق این آمار نمونه تست افراد مبتلا به کرونا در استان اصفهان روند افزایشی داشته است که با تداوم شناسایی موارد مثبت ابتلاء، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امری ضروری است.

خوشبختانه طی دو هفته آمار فوتی‌ها در استان تقریباً صفر بوده است و تنها یک مورد مشکوک اعلام شده بود، اما تعداد افراد مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ نفر متغیر بوده است.
ماسک زدن در فضا‌های عمومی سربسته الزامی است

عقدک با ابزار تأسف از شناسایی ۵۸ مورد مثبت ابتلای قطعی به کرونا طی یک هفته اخیر در استان اصفهان، اظهار کرد: ابتلای این تعداد افراد طی این مدت تقریباً بالاترین تعداد شناخته شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید:برطبق تصمیم ستاد ملی کرونا، در شهر‌های زرد و آبی الزام استفاده از ماسک در فضای باز برداشته شده است، اما اکنون با افزایش شناسایی موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا باید تمام شیوه نامه‌های بهداشتی در تمام مکان‌های بسته و پرخطر رعایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار