موسسه دادپزشک قم برای ارائه خدمات بهتر به مردم تحت نظارت پزشکی قانونی راه اندازی شد.

دکتر محمدعلی عبدالحی،مدیر اجرایی دادپزشک قم در تشریح فعالیت‌های موسسه دادپزشک گفت: موسسه پزشکان معتمد دادپزشک تشکیلاتی است که باتوجه به نیاز احساس شده در انجام صحیح برخی از فعالیت‌های پزشکی بنا نهاده شد تا خدمات پزشکی تسریع شود و از ارجاع بی مورد پرونده‌ها به سیستم قضایی جلوگیری کند.

او می گوید: درحال حاضر در حیطه متوفیات گردش کار به این صورت است که در جهت  ساماندهی صدور جواز دفن تمام اجساد از سطح استان به بهشت معصومه (س) ارجاع داده می‌شود.

مدیر اجرایی دادپزشک قم  گفت: چنانچه جواز دفن توسط پزشک معالج در بیمارستان صادر نشده باشد، پرونده در موسسه دادپزشک تشکیل می‌شود تا پزشک آن مرکز پس از معاینه جسد و انجام بررسی‌های لازم، جواز دفن را بر مبنای اصول علمی و قابل دفاع صادرکند یا اگر لازم باشد پرونده را به سیستم قضایی جهت صدور جواز دفن توسط پزشکی قانونی ارجاع دهد.

 عبدالحی گفت: با این کار در عمل تنها اجسادی که ضرورت ارجاع به سیستم قضایی و معاینه در پزشکی قانونی را دارند ارجاع شده و کار‌ها سریعتر انجام می‌شود و علاوه برآن تعیین علت فوت بر مبنای اصول علمی انجام می‌شود.

او  یکی دیگر از شاخه‌های فعالیت دادپزشک را معاینه مصدومان در بیمارستان‌ها اعلام کرد و گفت: در مواردی که شخص بر اثر شدت صدمات و جراحات وارده نیاز به بستری در مراکز درمانی را دارد، برای جلوگیری از محو آثار صدمات سطحی تا زمان ترخیص یا عدم امکان مراجعه مصدوم به پزشکی قانونی با درخواست شخص، پزشک معتمد دادپزشک بر بالین وی در بیمارستان حاضر می‌شود و تمام صدمات و جراحات بیمار را ثبت می‌کند که این موارد نهایتا در پرونده پزشکی قانونی فرد درج می‌شود و مورد رسیدگی قضایی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار