در راستای کنترل بیماری عملیات مبارزه با زنگ زرشک امسال ، هزار و ۱۷۴ هکتار مبارزه مکانیکی و ۶۴۹ هکتار مبارزه شیمیایی در باغات زرشک خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هزار و ۱۸۷ هکتار باغ‌های شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، بیرجند، سربیشه و قاین آلوده به بیماری می‌باشند.

ضیائیان احمدی گفت: خراسان جنوبی با دارابودن  ۱۶۵ هزار و ۴ هکتار باغ زرشک، ۹۸% زرشک تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است .

او گفت: بیماری زنگ جارویی زرشک از سال ۱۳۸۸ در روستا‌های خوان و نوقند بصورت همزمان توسط اعضای شبکه مراقبت و پیش آگاهی از باغات استان گزارش شد و درحال حاضر هزار و ۱۸۷ هکتار باغ‌های شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، بیرجند، سربیشه و قاین آلوده به بیماری می‌باشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی علائم ظاهری بیماری را شامل ظهور لکه‌های زرد یا نارنجی رنگ روی سطح برگ، ساقه‌های جوان و میوه‌ها در ابتدای شروع بیماری، عنوان نمود که با پیشرفت بیماری علائم جارویی شدن در درختان ظاهر می‌گردد.

او گفت: در صورت مبارزه نکردن به موقع و اصولی با بیماری زنگ جارویی زرشک، به بیش از ۵۰ درصد باغات خسارت وارد می‌شود و میوه‌های خشک و کم آب هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.