مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از فعال شدن دبیرخانه "شهرکرد شهر ملی نمد" در موزه باستان‌شناسی مرکز استان از امروز شنبه خبر داد.

آقای جیلان در آیین گرامی‌داشت سالروز ثبت شهرکرد به‌عنوان "شهر ملی نمد" به همراه گشایش نمایشگاه "نمدمالی نوین و سنتی" و رونمایی از کتیبه‌های تاریخی سنگی صدر اسلام در موزه باستان‌شناسی مرکز استان گفت: هم‌اکنون ۵۰۰ فعال هنرمند در هنرصنعت نمد مشغول به فعالیت هستند.

 فعال کردن دبیرخانه "شهرکرد شهر ملی نمد" با هدف بهره‌مندی از توان مدیریت شهری و فعالان هنرصنعت نمد فعال شد.

تلاش برای جهانی شدن نمد چهارمحال و بختیاری و تبدیل شهرکرد به‌عنوان "شهر جهانی نمد" از مهم‌ترین برنامه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است.

حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و وصل شدن فعالان این حوزه به بازار‌های جهانی و اقتصادی کردن فروش تولیدات نقش مهمی در حفظ هنرصنعت نمد دارد.

 ساخت و نصب نماد‌های مرتبط با انواع تولیدات نمدی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و به‌ویژه شهرکرد و ورودی‌های مرکز استان می‌تواند به معرفی بهتر این هنرصنعت در استان کمک کند.


بیشتر بخوانید


 بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف به‌منظور ارتقای کمی و کیفی تولیدات نمدی در دستور کار مسئولان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار