مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاها از گسترده‌ترین طرح‌هایی بوده که تاکنون داشته ایم.

اتابک جعفری،  پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه مدیر جدید آبفای اصفهان گفت: وضعیت بارندگی امسال نسبت به بارندگی بلندمدت ۲۶ درصد کاهش داشته است،  امسال دومین سال است که بحران شدید کم‌آبی را در کشور داریم و برای برنامه‌ریزی جهت گذر از شرایط خشکسالی باید برنامه‌های جدی داشته باشیم.

به گفته او یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان بودیم، تعطیلی طرح ها بود که به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود و در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت با مشکل روبرو بودیم و حتی در شهر‌های بزرگ و کوچک با تانکر آبرسانی می‌شد.

جعفری می گویدطرح های ویژه‌ای تعریف کردیم تا همه پتانسیل وزارت نیرو به این سمت برود که در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود، امروز اکثر طرح هافعال شدند و دارند پیش می‌روند.می‌طلبید طرح جدیدی برای روستا‌ها در نظر گرفته شود و طرحی در قالب جهاد آبرسانی شروع شد و از گسترده‌ترین طرح‌هایی بوده که تاکنون داشتیم.

هاشم امینی، مدیرعامل سابق آب و فاضلاب اصفهان و معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور هم گفت: این شرکت بیش از ۵۵ سال قدمت دارد، در بدو ورود شرایط سختی برای آبرسانی داشتیم و اولین روز‌هایی بود که زاینده‌رود داشت خشک می‌شد که آن زمان ۳ میلیون متر مکعب کمبود داشتیم، ولی این کمبود آب باعث شد همکاران در آبفای استان اقدامات خوبی را در حوزه‌های مختلف به خصوص توزیع آب انجام دهند تا تابستان‌های خوبی داشته باشیم.

به گفته او سال ۸۹، ۸۳ شهر را تحت پوشش داشتیم که الان ۱۰۰ شهر شده است، بعد از یکپارچه‌سازی نیز ۹۴۸ روستا اضافه شد.

امینی از اقدامات انجام شده در آبفای اصفهان به افزایش ظرفیت مخازن، استفاده از ظرفیت پساب، افزایش تعداد تصفیه‌خانه‌ها اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها ۴ هزار و ۶۶ کیلومتر لوله‌گذاری آب و ۳ هزار و ۷۱ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب انجام شده و همچنین از تصفیه‌خانه باباشیخ علی تا نایین با سامانه و هوشمند کنترل می‌شود.

شرکت آبفای اصفهان، پیشرو در صنعت

حسین اکبریان گفت: آب و فاضلاب استان اصفهان یکی از شرکت‌های قدیمی آب و فاضلاب کشور است که سرمایه انسانی بزرگی دارد،  شرکت آب و فاضلاب یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت آب و فاضلاب در تمامی زمینه‌ها و زبانزد تمام صنعت است.

وی با اشاره به توجه ویژه به فرسودگی شبکه فاضلاب اصفهان گفت: توزیع عدالت‌محور با نگاه به مناطق محروم از مواردی است که باید به آن توجه شود و در سه شهرستان شروع شده تا در روستا‌ها آب پایدار ایجاد کنیم.

اکبریان معتقد است باید به جایگاه پساب توجه ویژه شود،  آبفای اصفهان پیشرو در جایگزینی پساب در صنایع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار