مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر از پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه-خسروی گفت : کل پروژه ۴۵۰ کیلومتر است که اجرای کامل آن در حال حاضر حدود هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهرداد آهکی گفت : با توجه به اینکه اجرای پروژه اعتبار بسیاری نیاز دارد، درتلاشیم تا با قطعه بندی و واگذاری آن به سرمایه گذاران مختلف این پروژه را اجرایی کنیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه طول مسیر این آزادراه حدود ۴۵۰ کیلومتر است با توجه به اینکه سرمایه گذاران باید مسیر آزادراه را تعیین کرده و از کوتاهترین مسیر برای به صرفه بودن سرمایه گذاری خود استفاده کنند، نمی‌توان طول دقیق این مسیر را تعیین کرد، اما حدودا یک مسیر ۴۵۰ کیلومتری خواهیم داشت.

در حال حاضر سرمایه گذار برای اجرای ۱۳۰ کیلومتر از مسیر این آزاد راه پای کار آمده و عملیات اجرایی در ۷۰ کیلومتر آن آغاز شده است.

 اعتبار لازم برای اجرای این قطعه از مسیر آزادراه حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان است قطعا با توجه به قیمت‌ها این اعتبارات هم به روز می‌شود.

در این سرمایه گذاری تامین ۷۰ درصد سهم اعتبارات پروژه بر عهده سرمایه گذار و ۳۰ درصد مابقی بر عهده دولت است.

در صورت تامین به موقع اعتبارات پروژه، حدود دو سال دیگر این قطعه ۱۳۰ کیلومتری به بهره برداری می‌رسد.

تکمیل قطعات باقی مانده حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 قطعه همدان-کرمانشاه در این پروژه مهم است این مسیر حدودا ۲۰۰ کیلومتری نیازمند اعتبار بیش از چهار هزار میلیاردی است و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته بتوانیم هرچه سریعتر سرمایه گذاری برای اجرای این قطعه از مسیر پروژه پیدا کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.