استاندار اردبیل گفت: نیازمند ارائه محتوا‌های گردشگری در سطح بین‌المللی برای جذب گردشگران هستیم.

سیدحامد عاملی گفت: استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های مهم گردشگری و اقتصادی باید به عنوان یک ظرفیت مهم نگریسته شود تا بتوان مشکلات آن را برطرف کرده و شاهد تحقق اهاف مورد نظر در این زمینه باشیم.

استاندار اردبیل می گوید: شناسایی محورهای زیرساخت‌های گردشگری و بسترهای مورد نیاز در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم با برندسازی و جذب سرمایه‌گذاران و استخراج روش‌های عملیاتی با هدف معرفی استان اردبیل به عنوان کشورهای عضو اکو نیازمند طراحی بسته‌های مشترک برای طراحی و ارائه است.

به گفته او، در حال حاضر 700 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده و هدفگذاری برای افزایش تعداد گردشگران در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه معرفی ظرفیت‌های صادراتی مورد توجه کمیته‌های تخصصی قرار گرفته و در این زمینه برخی اشتراکات فرهنگی با همکاری کشورهای عضو اکو برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی برای تعریف رویدادهای مهم فرهنگی با هدف ایجاد زمینه حضور گردشگران در دستور کار است.

عاملی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی اکو برای ارائه توانمندسازی و ارتقای ظرفیت مردمی به دنبال تعامل و جذب گردشگران نیازمند ارائه محتواهای گردشگری در سطح بین‌المللی بوده و برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران در سال 2023 در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل می گوید: 6 کمیته برای حضور گردشگران کشورهای عضو اکو فعال شده و وظایف تخصصی در این زمینه برای کمیته‌ها در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.