رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز احداث یک پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان صادر شده است.

آقای ابراهیمی گفت: برنامه اول این سازمان راه‌اندازی شهرک تخصصی بادام است، اما این شهرک تنها اختصاص به محصول بادام ندارد و بخشی از این شهرک برای فرآوری محصولاتی مانند هلو، زردآلو و سایر میوه‌های هسته‌دار پیش‌بینی شده است.

در بخش شرکت شهرک‌های کشاورزی نیز محصولاتی که به‌صورت موردی در سبد غذایی قرار دارند، فرآوری خواهد شد.

صنایع بخش کشاورزی طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود که در مرحله اول باید ظرفیت سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری افزایش پیدا کند، در حال حاضر ظرفیت انبار‌های سردخانه‌ای استان ۳۰۰ هزار تُن است که این عدد باید به ۴۵۰ هزار تُن برسد، بسیاری از سردخانه‌های بزرگ استان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


در سردخانه‌های استان محصولاتی مانند سیب‌زمینی که نیازمند ذخیره‌سازی است، نگهداری و سپس در کنار آن صنایع تبدیلی و تکمیلی راه‌اندازی می‌شود.

در حوزه صنایع تبدیلی در میوه‌های هسته‌دار که امکان نگهداری بالایی ندارند، دچار خلاء هستیم و این میوه‌ها عموما به‌صورت تازه‌خوری مصرف می‌شود.

بسته‌بندی، برندسازی و صادرات در محصولات کشاورزی قابل توجه و مجوز یک پایانه صادراتی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ظرفیت سردخانه‌ای استان جواب گوی نیاز مردمی باشد چراکه تمرکز بر جذب سرمایه‌گذار است.

در سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری سه هزار و۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرد که بخشی مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی است و از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای صنایع کشاورزی مصوب و اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار