مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت:در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح هادی ۱۵۲ روستای استان پیش بینی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای بازنگری طرح هادی ۱۵۲ روستای استان پیش بینی و برای انجام مطالعات بازنگری این روستاها، مشاور نیز انتخاب شد.

او گفت: سال گذشته طرح‌های هادی جهش سه برابری داشته است چرا که که در سال ۹۹ طرح هادی ۵۰ روستا بازنگری شد.

حسینی می‌گوید: ممکن است در بازنگری طرح‌‎های هادی روستایی محدودیت اعتباری وجود داشته باشد، اما برای اینکه نیاز روستاییان برای ساخت و ساز‌ها برطرف شود بیش از هزار و ۲۰۰ مورد الحاق به بافت صورت گرفت.

او گفت: طرح هادی روستایی، ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آن را در آینده و نحوه کاربری‌های مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و همچنین نیازمندی‌های عمومی روستا را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

حسینی گفت: در سال‌های اخیر طرح هادی در ۴۰۹ روستای استان گلستان بازنگری شده، اما طرح هادی ۴۰۶ روستا همچنان نیازمند بازنگری است. 

او گفت:انجام مطالعات بازنگری و نقشه‌برداری و پس از آن ارائه طرح در جلسه‌های کارشناسی و تصویب آن‌ها فرآیندی ۷ تا ۸ ماهه بوده که لازم است متولیان در حوزه روستا و مردم در جریان آن قرار بگیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت:استان گلستان دارای ۹۳۳ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که برای همه این روستا‌ها طرح هادی تهیه شده است.

حدود ۴۷ درصد جمعیت استان گلستان در روستا‌ها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.