رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز در جلسه بررسی پروژه سامانه یکپارچه سازی اسناد حقوقی و املاک شهرداری به تصویب این پروژه توسط شورا در آبان سال گذشته اشاره و گفت: با توجه به اینکه اسناد کاغذی موجود در شهرداری در معرض خطر جدی از بین رفتن قرار دارد این موضوع باید سریعا در شهرداری در سه مرحله اسکن پروندهها، تبدیل اسناد اسکن شده به متن با کمک هوش مصنوعی و در نهایت قرار گیری در سامانه یکپارچه مدیریت اسناد برای مدیریت بهتر انجام شود.
مهدی نصیری گفت: با توجه به پیشرفت کندی که این پروژه توسط شهرداری داشته است با حضور شهردار زمان بندی جدیدی به مجموعه شهرداری برای اقدام فوری اعلام شد که با نظارت خود شهردار این پروژه که انجام یکی از بزرگترین عملکرد شهرداری در راستای هوشمندسازی خواهد بود انجام گیرد.
ناظر شورا در اداره کل حقوقی شهرداری شیراز گفت: یکی از اصلیترین اولویتهای شورای ششم موضوع ایجاد سامانه یکپارچه سازی اسناد بوده که در یک سال گذشته با وجود مصوبه شورا و پیگیریهای جدی در این موضوع متاسفانه موضوع ایجاد سامانه جامع یکپارچگی اسناد پیشرفت قابل قبولی در شهرداری نداشته است.
او گفت: این موضوع هماهنگی و همکاری جدی اداره کل حقوقی و املاک، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز اسناد و اطلاعات و اداره کل حراست شهرداری را میطلبد.
افسانه خواست خدایی گفت: با مشکلات زیر ساختی بسیاری از جمله نرم افزار ابزاری به روز، بایگانی الکترونیک و کمبود فضا هستیم که به جهت تضییع حقوق بیتالمال نیازمند تسریع در رسیدگی است.
خواست خدایی با بیان اینکه طی جلسات گذشته و جلسه مذکور مقرر شد که نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری اداره کل حقوقی از سوی سازمان فناوری ارتباطات و اطلاعات شهرداری پیگیری و مرتفع شود ضمن اینکه موضوع بایگانی فیزیکی پروندهها، طبقه بندی، تفکیک، کدینگ و اسکن پروندهها در دستور کار شهرداری قرار گرفت.