آقای قیاسی گفت: در یک ماه گذشته ۵ ناوگان از هواپیماهای شرکت هواپیمایی ما در فاصله دو روز و یک فروند هم در فاصله یک هفته زمین گیر شدند و در آن بازه زمانی مجبور شدیم تعدادی از پروازها را لغو کنیم که همین امر باعث اذیت تعدادی از مسافران شد که البته تمامی خسارات وارده شده را به مسافران پرداخت کردیم.
به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا این شرکت دارای ۱۹ فروند هواپیما است که از این تعداد ۱۳ فروند فعال و مابقی تحت بررسی هستند که البته تعدادی از این هواپیماها وارد چرخه خط پروازی شده اند.
او گفت: تعدادی از آژانسها بلیت برخی از مسیرها را همراه با هتل در نظر گرفته بودند که فروش بدون هتل هم برای مسافران امکان پذیر نبود همین موضوع باعث گران فروشی بلیت هواپیمای این شرکت شده بود که این شرکت بلافاصله بعد از متوجه شدن این اقدام توسط آژانسها و اپلیکیشنها با آنها برخورد کرد و تذکرات لازم را داد.
آقای قیاسی می گوید، این شرکت یک هواپیما در قالب امبرائر در برخی از مسیرهای هوایی وارد کرده که خدمات این هواپیما به دلیل آنکه هنوز در ایران ارائه نمیشود به صورت دلاری محاسبه میشود این هواپیما قابلیت جابه جایی تنها ۴۵ مسافر را دارد ودر قالب اکونومی پلاس فعالیت می کند اما با این وجود در نرخ نامه نرخ نامه شرکت هواپیمایی به صورت اکونومی برای آن نرخ در نظر گرفته شده است.
براساس این گزارش در هفته گذشته در قالب تماس با باشگاه خبرنگاران جوان تعدادی از مسافران مسیر مشهد و تبریز اعلام کرده بودند که شرکت هواپیمایی آتا پروازهای خود را لغو کرده و همین موضوع زمینه ساز مشکل برای مسافران شده است. از سوی دیگر هم این شرکت در دو روز گذشته اخطاری مبنی بر گران فروشی بلیت از سازمان هواپیمایی کشور دریافت کرده بود.