بازار گرمی صفحات مجازی برای افزایش اجاره مسکن

سالهاست مسئله افزایش اجاره مسکن مشکل مهم و دلیلی برای استرس و نگرانی هر ساله اجاره نشین‌ها در کشور است.

آقای خالقی، مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: طرح اجاره بها منزل برای جلوگیری از افزایش و به تبع آن در کاهش اجاره بهای مسکن در البرز  اجرایی شده است.

او گفت: با توجه به این که عقد قراداد بدون حضور مالک و مستاجر اشکال قانونی دارد باید حتماً طرفین حضور داشته باشند تا مشکلات قضایی پیش نیاید.

مدیر کل راه و شهرسازی البرز می گوید: قانون افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در البرز اجرای شده و از طرف مشاورین املاک به مردم اطلاع رسانی شده و تمامی مشاورین املاک ملزم به رعایت این قانون می‌باشند.

آقای خالقی گفت: باید به مهاجرت معکوس از شهر به روستا توجه داشته باشیم تا از افزایش جمعیت در کلانشهرها جلوگیری شود.

او می گوید: سایت‌ها و کانال‌هایی که باعث برهم زدن آرامش جامعه و افزایش اجاره بها می‌شوند، بررسی شوند و در صورت تخطی از قانون از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار بگیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: باید مشوق‌های برای مهاجرت ساکنان شهرها به روستاها در نظر گرفته شود تا با میل و رغبت بیشتری این کار انجام شود تا علاوه بر کنترل جمعیت شهری کار کشاورزی نیز رونق بگیرد.

او می گوید: قبلاً روستائیان محصولات دامی و کشاورزی را به شهر آورده و به فروش می رساندند حال بر عکس شده است و بیشتر روستاها خالی شده است و روستائیان همه این اقلام را از شهر تهیه می‌کنند.

آقای خالقی گفت: اجاره بها تبدیل به سودآوری زیادی برای عده ای خاص شده است و اتحادیه املاک باید در خصوص کاهش اجاره بها تلاش کند تا مبلغ واقعی برای مستاجرین لحاظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.