معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : برای امروز (جمعه) و در ادامه افزایش دمای روزانه هوا، ساکنان کرمانشاه و ۹ شهرستان دیگر دمای ۴۰ درجه و بیشتر را شاهد بودند.

علی محمد زوراوند گفت : طبق پیش بینی‌های قبلی در روز‌های پایانی هفته جاری با افزایش دمای هوا در تمامی نقاط استان روبرو بودیم به گونه‌ای که برای امروز دمای ۱۰ شهرستان استان به ۴۰ درجه و بیشتر سه شهرستان هم در آستانه دمای ۴۰ درجه قرار گرفتند.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بر این اساس دمای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب به ۴۳ درجه، گیلانغرب و صحنه به ۴۲ درجه، کرمانشاه به ۴۱ درجه و اسلام آبادغرب، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و هرسین نیز به ۴۰ درجه بالای صفر بود.

دمای هوای شهرستان‌های دالاهو، سنقروکلیایی و کنگاور نیز امروز به ۳۹ درجه و دمای شهرستان پاوه به عنوان خنک‌ترین منطقه استان به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کاهش دما از فردا آغاز و انتظار می‌رود تا اواسط هفته آینده بین سه تا چهار درجه از گرمای هوا کاسته شود.

برای امشب دمای هوای شهر کرمانشاه در خنک‌ترین حالت به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و در شب‌های آینده هم حدود ۲ درجه کاهش یافته و به ۱۵ درجه می‌رسد.

خنک‌ترین نقطه استان برای امشب کنگاور با ۱۵ و اسلام آبادغرب با ۱۶ درجه بالای صفر معرفی شده گرمترین منطقه امشب استان قصرشیرین با دمای ۲۴ درجه و صحنه با دمای ۲۲ درجه بالای صفر خواهند بود.

بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، بتدریج از بعدازظهر و عصر امروز (جمعه) تا اواخر وقت فردا (شنبه) به دلیل میدان باد در منطقه علاوه بر نواحی مرزی، ممکن است در بعضی ساعات شاهد غبارآلود شدن هوا (به شکلی نسبتاً رقیق) در نیمه غربی و نواحی مرکزی استان نیز باشیم.

به دنبال این وضعیت از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای برای سطح استان پیش بینی نمی‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.