نماینده کنگره آمریکا تاکید کرد رئیس‌جمهور این کشور و ناتو درحال تلاش برای کشاندن آمریکا به جنگ مستقیم با روسیه هستند.

مارجری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد واشنگتن و ناتو باید تشدید تنش در اوکراین را متوقف کنند تا از عواقب جبران ناپذیری برای کل جهان جلوگیری کنند.

او در توییتی در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم آمریکا خواهان درگیری نظامی با روسیه نیستند، اما ناتو و دولت رئیس جمهور جو بایدن به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند این کشور را به رویارویی مستقیم بکشانند.

این نماینده پارلمان آمریکا تاکید کرد هیچ پیروزی در این جنگ نخواهد بود. همچنین تشدید تنش بر سر اوکراین، یک کشور غیرعضو ناتو، خطر انحطاط به جنگ هسته‌ای را به همراه دارد. به همین دلیل آمریکا باید از ناتو خارج شود.

او در پایان نیز تاکید کرد اوکراین عراق جدید برای شرکت‌های تسلیحاتی است که در یک پاکت زیبا به اسم ناتو یک هدیه هسته‌ای در داخل آن قرار گرفته است.

شایان ذکر است نزدیک به ۵ ماه است که از حمله روسیه به اوکراین که به دلیل تلاش‌های غرب و ناتو مبنی بر مداخله در روابط مسکو و کی‌یف به درگیری نظامی منجر شد، می‌گذرد.

در همین راستا «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که اعضای ناتو در نشست سران ناتو بر مقابله با چالش‌های چین و روسیه توافق کردند. همچنین آمریکا قصد دارد حضور خود را در همه جا به خصوص کشور‌های بالتیک تقویت کند.

بایدن با بیان این‌که در چند روز آینده بسته حمایتی نظامی جدیدی به اوکراین به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار داده خواهد شد، اعلام کرد که واشنگتن جهان را برای حمایت از اوکراین متحد می‌کند و کشور‌هایی هستند که تعهدات جدیدی را برای دستیابی به این حمایت اتخاذ کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار