۲ طرح مهم صنعتی در حوزه صنایع نفتی - پتروشیمی و صنایع غذایی در فریمان به بهره‌برداری رسید.

اولین مورد طرح شرکت پتروپالایش افتخار توس تولیدکننده هیدروکربن است که با هدف صادرات به افغانستان با ظرفیت تولید ۷۴ هزار تن در سال، در شهرک صنعتی کاویان فریمان به بهره برداری رسید.

ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی در طرح این نفتی – پتروشیمی، ۷۰۰ میلیارد و ۳۸۹ هزار ریال است که در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۹۴ مترمربع با زیربنای هزار و ۳۳۵ مترمربع اجرا شده و برای ۱۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

او گفت: درصدد هستیم میعانات گازی در پالایشگاه خانگیران واقع در سرخس را به عنوان ماده اولیه کارخانه تولید هیدروکربن "پترو پالایش افتخار توس" به آن مجموعه تزریق کنیم تا از خروج خام منابع کشور جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در بیان طرح دوم هم گفت: این طرح صنعتی که در کیلومتر ۱۷ جاده فریمان – مشهد افتتاح شد، طرح شرکت بیسان شرق بارثاوا تولیدکننده کنسرو حبوبات، انواع مربا، بسته بندی انواع رب و کنسرو است که ظرفیت آن تولید ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن در سال است.

چمندی گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۵۹۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۴ نفر در زمینی به مساحت ۱۴ هزار و ۱۵۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.