فعالیت گشت‌های ویژه مقابله با قلیان در کافه‌ها و رستوران‌ها

گشت‌های ویژه مقابله با قلیان با همکاری دادستانی در کافه‌ها و رستوران‌های نقاط مختلف حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال است.

رضا فرحزاد مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به تازگی کارگروه فعالیت گشت‌های ویژه مقابله با قلیان در کافه‌ها و رستوران‌ها نظارت بر مواد دخانی در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکیل شده و در گام نخست فعالیت‌های این کارگروه، اقدام به جمع‌آوری دخانیات از دکه‌ها شده است، ضمنا تاکنون چند مورد اخطار صادر شده است و تعدادی دیگر هم پس از تذکر داده شده، اقدام به جمع‌آوری کردند.

او گفت: در فصل تابستان امسال گشت‌های ویژه مقابله با قلیان با همکاری دادستانی در کافه‌ها و رستوران‌های نقاط مختلف حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ازجمله مناطق ییلاقی طرقبه، شاندیز، جاغرق، عنبران را خواهیم داشت.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این طرح از ۲۵ خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد و در مدت یک هفته‌ای که از زمان اجرای طرح تابستانه گذشته، تعداد زیادی قلیان جمع‌آوری شده است که در روز‌های آتی معدوم‌سازی آن‌ها انجام می‌شود.

فرحزاد گفت: ایران در کنوانسیون جهانی بهداشت تعهد داده که تا سال ۲۰۳۰ کاهش ۲۰ درصدی مصرف مواد دخانی را داشته باشد، گرچه کشور ما هم‌اکنون در زمینه قلیان جزو کشور‌های کم مصرف بوده است، اما در زمینه مصرف سیگار جزو کشور‌های پرمصرف هستیم و باید به سمت اصلاح رفتار‌های نادرست گام برداریم.

او گفت: طی ماه گذشته تعداد ۳۸۰۰ مورد بازدید در طرح کنترل دخانیات انجام و ۵۰۰ قلیان جمع‌آوری و ۱۰ مکان هم پلمب شده است.

مسئول برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از اول اجرای طرح ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی که دخانیات عرضه می‌کنند، طی ۸ روز بازدید مشترک، ۲۸ مورد اخطاریه و معرفی به تعزیرات شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.