حجت الاسلام غبیشاوی هزینه کاروان های حج و زیارت را گزاف خواند و خواستار کاهش آن برای مردم شد.

حجت الاسلام غبیشاوی، امام جمعه آبادان گفت : با توجه به پیش رو بودن اربعین حسینی بیشتر مردم توانایی پرداخت  هزینه‌های گزاف کاروان های حج و زیارت را ندارند مسئولان باید تمهیدی بیاندیشند که عاشقان حسینی بتوانند به کربلا بروند و پیشوایشان را زیارت کنند.

او فلسفه ایجاد منطقه آزاد در هر جای کشور و جهان را بستری برای رفاه مردم عنوان کرد و گفت: در آبادان و خرمشهر شرایط متفاوت است و مجلس و دولت باید به قوانین منطقه آزاد اروند و چگونگی عملکردش سامان دهند.

حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگر خطبه ها گفت: در کشور ما جنگ روانی و رسانه‌ای بیشتر از دیگر کشورهاست و دشمنان در تلاش هستند مشکلات کوچک را بزرگ و خدمات بزرگ را کوچک جلوه دهند و با ناامید کردن مردم ناامنی روانی ایجاد کنند.

این مسئول تاکید کرد باید مراقب بود مردم در زمینه مشکلات اقتصادی مایوس نشوند و امید است دولت انقلابی برای تورم و معیشت مردم اقدامی کند و عملکرد هشت ساله دولت قبلی را با مدیریت‌های جهادی خود جبران کند.

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین با اشاره به سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) و سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه دوری از سنت‌های غلط ازدواج گفت: تجملات زیاد، جهیزیه‌ و مهریه‌ سنگین ضامن خوشبختی نیست و ما باید به عنوان یک مسلمان به ازدواج آسان جوانان کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.