مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری اولین جشنواره عکس توت‌فرنگی در راستای ثبت توت‌فرنگی و معرفی کردستان به‌عنوان قطب اصلی تولید این محصول در استان خبر داد.

یعقوب گویلیان گفت: اولین جشنواره عکس توت‌فرنگی به‌همت این اداره‌کل و موسسه هنری خانه عکاسان کردستان و همچنین با همکاری بخشداری سیروان و آموزشگاه فنی حرفه‌ای هوزان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: رشد و اعتلای صنعت گردشگری، ثبت توت‌فرنگی و معرفی کردستان به‌عنوان قطب اصلی تولید این محصول و فراهم کردن زمینه برای انعکاس قابلیت‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری کشاورزی استان از دریچه دوربین، از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

او گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت تک عکس و مجموعه عکس با ذکر نام و نام‌خانوادگی تا ۱۵ مردادماه به آدرس ایمیل khane.akasan.kurdestan@gmail.com‏ و یا به‌صورت فایل در شبکه اجتماعی واتساپ به شماره ۰۹۹۳۰۶۷۸۲۰۶ ارسال نمایند.»

گویلیان می گوید: آثار ارسالی هنرمندان در تاریخ ۱۷ مرداد توسط داوران مورد قضاوت قرار می‌گیرد، و پس از اتمام مرحله داوری، نمایشگاه عکسی در اواخر مردادماه از آثار منتخب برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: عکس‌ها باید به‌وسیله موبایل ثبت شوند و هرگونه تغییر روی عکس که موجب از بین رفتن اصالت اولیه اثر شود، ممنوع بوده و به بیان دیگر ویرایش عکس فقط در حد اصلاح رنگ، نور، وضوح و کادربندی مجاز است.

به گفته او در پایان این جشنواره برای تمامی پذیرفته‌شدگان گواهی صادر می‌شود و سه نفر برگزیده و دو نفر نیز به عنوان شایسته معرفی، با اهدای لوح و جوایزی از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.