معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید در برنامه‌های تابستانه دانش‌آموزی تنوع ایجاد شود تا متناسب با روحیات دانش‌آموزان باشد.

رفیعی گفت: بحث برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت، مطالبه مهم خانواده‌ها و دانش‌آموزان بوده و تابستان فرصت مغتنمی برای پرداختن به موضوعات مختلف است.

او می گوید: انتظار می‌رود با برنامه‌های متنوع و بانشاط و نیز با در نظر گرفتن نیاز‌های جسمی، معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان، زمینه حضور پرانرژی این قشر محصل طی مهرماه امسال در مدارس فراهم شود.

رفیعی گفت: به دلیل وقفه دو ساله‌ای که بیماری کرونا در فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان ایجاد کرد و زندگی همه را تحت تاثیر قرار داد، انتظار می‌رود در تابستان امسال مربیان و دست‌اندرکاران با انرژی مضاعف برای ارتقای تربیت این نسل تلاش کنند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، باید تلاش کنیم که دانش‌آموزان هرچه بیشتر از گوشی موبایل و عوارض دنیای مجازی فاصله بگیرند و به فعالیت‌های جسمی و روحی سالم گروهی روی آورند.

او می گوید: نکته اول تنوع در برنامه‌های اوقات فراغت و امکان انتخاب اختیاری دانش‌آموزان و نیز حضور پررنگ‌تر است، به نوعی که دانش‌آموز شوق حضور در مراکز پرورشی و تربیتی را داشته باشد و آموزش‌وپرورش این ظرفیت را دارد که این خلاء را پر کند.

رفیعی گفت: نکته بعدی لزوم افزایش جذابیت به جهت ایجاد انگیزه یادگیری برای جلب تعداد بیشتری از دانش‌آموزان در برنامه‌های پرورشی است و نکته بعد پرهیز از اقدامات آماری و توجه به کیفیت کار است و این آسیبی است که در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی مشاهده می‌کنیم که صرفاً به لحاظ کمیت برنامه‌ها مورد توجه بوده و کیفیت پرورش و تربیت فراموش می‌شود.

او گفت: ما باید با استفاده از برنامه‌های متنوع و مفید  زمینه بروز و کشف استعداد دانش‌آموزان را فراهم کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که تنها راه موفقیت آزمون کنکور و دانشگاه نیست، بلکه با برنامه‌های مفید این قشر را در مسیر مناسب خودشان قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت:بحث تفکر مدیریتی و محوریت قرار دادن آموزش‌وپرورش در برنامه‌های اوقات فراغت به طور خاص در استان زنجان در حال پیگیری است و باید در این راستا دستگاه‌های مرتبط، آموزش‌وپرورش را یاری دهند.

 به گفته رفیعی باید عدالت‌محوری را اولویت اصلی برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم و این طرح‌های آموزشی به طور یکسان برای مشارکت دانش‌آموزان در سطح استان به خصوص مناطق محروم ایجاد شود.

او گفت: امیدواریم با زحمات همه دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در انتهای تابستان شاهد ارتقا و تعالی فرهنگی و تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط جسمی در این قشر محصل باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.