بر اثر گرمای ماه ژوئن ۱۱ ژاپنی در توکیو جان خود را از دست دادند.

دست‌کم ۱۱ نفر در توکیو، پایتخت ژاپن، بر اثر گرمازدگی در ماه ژوئن جان خود را از دست دادند که بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از گرمازدگی در این ماه در حداقل یک دهه گذشته در این شهر است.

بر اساس داده‌های رسمی، ۱۱ قربانی بین ۴۰ تا ۹۰ سالگی بودند که ۹ نفر از آن‌ها بیهوش در خانه‌ها یا مکان‌های بسته پیدا شده اند.
دمای هوا در ژاپن پس از چهار دهه به حدود ۳۶ درجه سانتی گراد رسیده است که دمایی بالا برای ژاپنی‌ها است.

رکورد گرما در پایتخت ژاپن از سال ۱۸۷۵ شکسته شد و مقامات این کشور درباره احتمال قطعی برق به علت افزایش مصرف هشدار دادند.

دولت ژاپن ممکن است در پی ادامه این بحران از شرکت‌های انرژی بخواهد که نیروگاه‌های حرارتی قدیمی را که سال هاست تعطیل شده اند مجددا راه اندازی کنند و همچنین حداکثر توانایی نیروگاه‌های هسته‌ای را به کار گیرد. علاوه بر این، شرکت‌های انرژی موظف خواهند بود در مورد مشکلات ناشی از تامین برق به مردم و نهاد‌ها هشدار‌های اولیه صادر کنند. دلایل این مشکلات گرانی گاز طبیعی مایع و نگرانی‌های فزاینده در خصوص ثبات عرضه برق است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
تو شهرستان ما دما از ۶۰ درجه هم بیشتره ولی مردمش دارن در حالیکه پول آب و برق شون از طرف دولت دو برابر گرفته میشه زندگی می کنند در حالی که تو این گرما و دمای زیاد باید این شهرها در امکانات رفاهی مطلوبی باشند ‌‌‌..بعد طرف تو گرمای ۳۶ درجه فوت می کنه ....‌
اونایی که تو شهرستان دهلران بودند و یا گذر کردن ميدونند که در هیج جای دنیا شهری به گرمی این شهرستان وجود نداره .و همیشه از طرف استان این شهرستان مورد بی توجهی اون هم بواسطه زبان و گویش محلی شون قرار گرفتند ...کاش عدالتی برای مردم این شهرستان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
الان جنوب و شمال 40 درجه است و هیشکی هم از گرما نمرده
آخرین اخبار