پویش عمومی روشنان در سه بخش کتاب و کتابخوانی، قصه و قصه گویی و تئاتر کودک و نوجوان در خراسان شمالی آغاز به کار کرد.

 نرگس برهمند کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: پویش عمومی روشنان در سه بخش کتاب و کتابخوانی، قصه و قصه گویی و تئاتر کودک و نوجوان از ابتدای تیرماه در استان خراسان شمالی آغاز به کار می‌نماید و تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

نرگس برهمند گفت: در مرحله‌ی نخست، مهرواره‌ی نغمه‌ی کهن با نگاه ویژه به شاهنامه و مثنوی معنوی از ابتدای تیر ماه برگزار می‌شود.

او گفت : این مهرواره در ۵ بخش برگزار می‌شود و علاقمندان تا پایان مرداد ماه برای ارسال آثار مهلت خواهند داشت.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود گفت : این مهرواره با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایجاد نشاط اجتماعی و توجه ویژه به متون کهن برگزار خواهد شد.

برهمند گفت: در بخش معرفی خلاق شاهنامه و مثنوی در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه، ویژه‌ی کلیه‌ی گروه‌های سنی، علاقمندان با انتخاب بخشی از داستان‌های شاهنامه و یا مثنوی مولوی، به شکل خلاق، به معرفی این گنجینه‌ی ارزشمند می‌پردازند.

در معرفی خلاق، شرکت کنندگان می‌توانند از تکنیک‌های مختلف اعم از ساخت کلیپ، انیمیشن و ... استفاده کنند. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.


او با اشاره به بخش دوم این مهرواره گفت : در این بخش، علاقمندان، بخشی از شاهنامه و یا مثنوی را به انتخاب خود، در حداکثر زمان ۳ دقیقه روخوانی می‌کنند. استفاده از موسیقی و افکت نیز بلامانع است. در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

گفتنی است برای ضبط ویدیو‌ها دوربین باید به صورت افقی قرار گیرد، این بخش نیز در قالب ویدئو حداکثر ۳ دقیقه و برای کلیه‌ی گروه‌های سنی می‌باشد.


کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بخش سوم را قصه گویی از قصه‌های شاهنامه و مثنوی در قالب ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه و ویژه‌ی کلیه‌ی گروه‌های سنی دانست و گفت: در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

برهمند گفت : نقالی قصه‌های شاهنامه، در قالب ویدئو حداکثر ۱۰ دقیقه، ویژه‌ی گروه سنی ۱۲ سال به بالا نیز از دیگر بخش‌های این مهرواره است که در این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او گفت : نقاشی با محوریت قصه‌های شاهنامه، ویژه‌ی گروه سنی ۵ تا ۱۷ سال بخش دیگر این مهرواره و در این بخش علاقمندان یکی از داستان‌های شاهنامه و یا شخصیت‌های شاهنامه را نقاشی می‌کنند. این بخش ۶ برگزیده معرفی خواهد شد.

او در پایان گفت: نشانی سایت ارسال آثار http://khorasansh.kpf.ir/roshanan می‌باشد و حجم آثار بیشتر از ۱۰۰ مگابایت نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.